Польський міністр заявив про надмірний імпорт агропродукції з України після перевірки на кордоні

Міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський під час контролю на кордоні 4 лютого
Міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський під час контролю на кордоні 4 лютогоFacebook / Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський разом із заступниками розпочав перевірки на кордоні з Україною. Він заявив про надмірний імпорт цукру, олії та злакових. Також схвильований тим, що українська продукція з Балтії потраплятиме до Польщі.

Про це йдеться на сторінці Міністерства сільського господарства та сільського розвитку Польщі.

У неділю, 4 лютого, Секерський особисто відвідав з контролем пункт пропуску «Медика», що навпроти українського пункту «Шегині». Водночас його заступники побували на залізничних переходах «Корощин», «Тересполь» та «Малашевичі», а також у прикордонних Грубешові й Дорогуську.

У Медиці міністр наголосив, що туди «приїжджають потяги з зерном, цукром та іншими товарами, зокрема з України».

«Вони або їдуть транзитом, або перезавантажуються в сторону Німеччини й в сторону наших портів. Деякі товари, однак, теж опиняються на польській території», — зазначив Секерський.

За його словами, перевірки на кордоні показали «необхідність посилення ветеринарної інспекції» та підтвердили «надмірний імпорт» цукру, олії та злакових, таких як борошно, зернове лушпиння, особливо кукурудзи.

Крім того, Секерський вважає, що українська агропродукція з Балтії, куди вона прямує, знову потрапить до Польщі.

«Хвилює те, що кінцевими отримувачами багатьох перевезень є країни Балтії: Литва та Латвія. Можна припустити, що перевезені в них товари поїдуть назад до Польщі», — заявив очільник польського сільськогосподарського відомства.

Що передувало?

У листопаді 2023 року польські перевізники розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині».

Причиною страйку вони називали «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Через цю блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.

Зрештою, у січні міністр інфраструктури Польщі Даріуш Клімчак повідомив, що з польськими перевізниками досягли домовленостей і ті тимчасово припинили блокувати пункти пропуску на кордоні з Україною до 1 березня.

7 січня заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач заявив, що Україна вже виконала свою частину домовленостей щодо розблокування польсько-українського кордону. Їх узгодили ще в грудні 2023 року під час візиту представників польського уряду до Києва. Над задоволенням решти вимог польських протестувальників мав працювати польський уряд.