Понад 20 тисяч транспортних засобів заблоковані на українсько-польському кордоні

З обох сторін українсько—польського кордону заблоковані понад 20 тисяч транспортних засобів через страйк польських перевізників.

Про це повідомило Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.

«Зазнає збитків економіка не лише України чи Польщі, а й інших країн, які не можуть перевозити товари та порушують свої договірні зобов’язання. Україна з повагою ставиться до права на протест і готова до конструктивного діалогу для розв'язання ситуації», — йдеться у повідомленні.

Крім того, ситуацію на кордоні обговорили очільник відомства Олександр Кубраков з міністром інфраструктури Польщі Анджеєм Адамчиком.

«Ключове — жодні зміни чи скасування Угоди про лібералізацію не обговорюються», — наголосили у Мінвідновлення.

Нагадаємо, за даними українських прикордонників, організатори протесту планують пропускати лише по одному вантажному автомобілю на годину. А втім, вони планують не перешкоджати вантажівкам із вантажами безпекового, гуманітарного характеру; тим, що перевозять тварин і продукти, що швидко псуються; руху автобусів та легкового транспорту.

Чому страйкують польські перевізники?

Станом на 7 листопада офіційних вимог від польських перевізників не передавали жодному представнику української сторони, зазначає Мінвідновлення.

А втім, із заяв у ЗМІ відомо, що причиною стала «надмірна конкуренція» після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС. У червні 2022 року була укладена угода про «транспортний безвіз». Вона, з-поміж іншого, звільнила українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Як зазначає «Радіо Свобода», протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.

У травні польські автоперевізники також страйкували, заблокувавши під'їзні шляхи до Дорогуська. Вони вимагали повернути для українських перевізників видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, а також застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яка в Україні застосовується щодо польських перевізників.