Проєкт ЄС «Право-Justice» презентував комунікаційну стратегію з медіації

Проєкт ЄС «Право-Justice» спільно з Проєктом ЄС «CONSENT» презентували комунікаційну стратегію з медіації. Вона базується на власному дослідженні, аналізі відкритих даних, моніторингу українських ЗМІ тощо.
Про це під час презентації Стратегії повідомила керівниця Проєкту ЄС «Право-Justice» в Україні Оксана Цимбрівська.
Що таке медіація і навіщо вона потрібна
Медіація — це вид альтернативного врегулювання суперечок із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту порозумітися та проаналізувати конфліктну ситуацію так, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси й потреби усіх учасників конфлікту.
Оксана Цимбрівська переконана, що майбутнє саме за альтернативними способами вирішення спорів: «Вони сприяють більш ефективній, демократичній та гнучкій системі правосуддя, де сторони мають можливість вибрати найкращий спосіб вирішення своїх конфліктів».
Крім цього, медіація конфліктів зменшує навантаження на судову систему. Що особливо актуально в умовах воєнного стану.

Раніше Оксана Цимбрівська в інтерв'ю hromadske пояснила, що Закон України «Про медіацію», який був ухвалений у грудні 2021 року, зокрема, визначив правові засади та порядок проведення медіації як позасудової процедури врегулювання конфлікту. Однак війна змінила пріоритети, і розвиток інституту не набув тих масштабів, на які розраховували.
«Світовий досвід показав, що в певних категоріях справ потрібно запроваджувати інститут обов’язкової медіації. Так, доведено ефективність медіації у сімейних та трудових спорах. Тобто перед тим як звернутися до суду, сторони обов’язково повинні пройти зустріч із медіатором, на якій можна оцінити, чи є можливість і бажання вирішити спір у позасудовому порядку. Така обов’язкова процедура діє в багатьох європейських країнах і показує свою ефективність», — розповіла Оксана Цимбрівська.
Навіщо потрібна комунікаційна стратегія
Фахівчиня у сфері бізнес- та публічних комунікацій Іветта Делікатна, яка презентувала комунікаційну стратегію, наголошує : «Проведене дослідження показало, що рівень комунікації та обізнаності про медіацію в Україні на дуже низькому рівні. Щоб підвищити попит на послугу, необхідно її рекламувати. Уніфікована комунікація з використанням спільної айдентики — це ключ до поширення та прийняття медіації».
Ознайомитися з комунікаційною стратегією та практичними порадами щодо її використання можна на офіційному сайті Проєкту ЄС «Право-Justice» у розділі «Результати».
Матеріал опубліковано на правах реклами. Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.
- Поділитися: