росія знову заблокувала роботу «зернового коридора» в Чорному морі — ВМС України
Чорноморський зерновий коридор 26 квітня був вкотре призупинений російською стороною. Судна залишаються заблокованими.
Про це повідомили Військово-морські сили ЗСУ.
Так, напередодні в Спільному координаційному центрі у Стамбулі представники росії відмовилися погоджувати рух суден до та з морських портів України по гуманітарному коридору, що діє в межах «зернової угоди».
Внаслідок цього сьогодні 4 судна (зокрема й корабель AKDENIZ-M, яким має доставити пшеницю до Ефіопії в межах Всесвітньої продовольчої програми ООН) не змогли покинути порти Чорноморськ, Одеса та Південний. Судна вимушені чекати на погодження їхнього проходу додатковий час. Також одне судно чекає на прохід до порту Одеси в районі Суліни.
У ВМС також спростували інформацію, яка ширилася мережею, про нібито заборону українськими Військово-морськими силами руху торговельних суден в межах зернової ініціативи до та з портів Великої Одеси. Це не відповідає дійсності.
«Підкреслюємо, що Україна неухильно виконує всі покладені на неї в рамках Чорноморської зернової ініціативи зобов'язання і покладає максимум зусиль для підтримання та розширення експорту зерна та пов’язаних продовольчих вантажів морським шляхом в інтересах нашої держави», — наголосили у ВМС.
За даними ООН, «зерновим коридором» з українських портів станом на 25 квітня відправлено 28,9 млн тонн агропродукції до країн Африки, Азії та Європи.
росія саботує «зернову угоду»
росіяни ще з листопада 2022 року під різними приводами саботують і затягують час проведення інспекцій у межах «зернової ініціативи», за якою експортують зерно з України.
17 квітня Верховний представник ЄС із питань зовнішньої політики та політики безпеки Жозеп Боррель повідомив, що в Чорному морі стояли заблоковані 50 суден.
Мінінфраструктури України пояснило, що російська сторона у спільному координаційному центрі у Стамбулі в односторонньому порядку припинила реєстрацію суден, які подають українські порти для формування інспекційного плану. Натомість росіяни формують власний план інспекцій, обираючи судна з черги на свій розсуд. Це повністю суперечить умовам «зернової ініціативи».
За даними Мінінфраструктури, саботування інспекцій росією вже призвело до скорочення обсягів експорту української агропродукції на світові ринки на 15-18 млн тонн.
А вже 19 квітня Україна та Туреччина домовилися про поновлення реєстрації та інспектування кораблів, що прибувають для завантаження українським зерном.
- Поділитися: