Минулого року сталася аварія за участі автівки Uber із системою автоматичного керування. Національна рада з дорожньої безпеки США оприлюднить остаточні результати розслідування 19 листопада.

Про це йдеться у відповідному звіті щодо обставин аварії Національної ради з дорожньої безпеки.

Уночі 18 березня 2018 року 49-річна жителька міста Темпі штату Аризона Елейн Херцберг переходила дорогу разом зі своїм велосипедом у місці без пішохідного переходу. Поблизу їхала самокерована автівка Volvo з водійкою в кабіні, яка дивилася телевізійне шоу на своєму смартфоні і не слідкувала за дорогою.

«Система вперше зафіксувала пішохода за 5,6 секунд до зіткнення… але так і не визначила її як таку — чи передбачила, що вона насправді є пішоходом чи велосипедисткою, що порушує правила дорожнього руху, оскільки вона переходила в місці без пішохідного переходу; система не навчена розглядати випадки пішоходів, які переходять дорогу в неналежному місці», — сказано у звіті.

Із наведеної таблиці станів системи автопілота випливає: протягом шести секунд, які минули від першого фіксування когось на дорозі до зіткнення, класифікація об’єкта змінювалася від «інший» до «автівка» і зрештою — до «велосипед». Через це автопілот не зміг коректно передбачити шлях цього об’єкта й запобігти аварії.

За п’ять місяців до ДТП Uber зменшив кількість водіїв, які мали знаходитися в кабінах самокерованих авто, до одного замість двох. Утім після аварії, за словами представників компанії, програмне забезпечення автопілота було скориговане таким чином, щоб враховувати випадки з пішоходами, які порушують правила дорожнього руху.

У заяві після оприлюднення документів щодо обставин аварії 2018 року компанія Uber заявила, що шкодує про те, що сталося, й вжила заходів безпеки для посилення безпеки дорожнього руху: «Ми глибоко цінуємо ретельність розслідування аварії та розраховуємо найближчим часом проаналізувати рекомендації Національної ради з дорожньої безпеки США, щойно вони будуть оприлюднені».

Як зазначає видання Bloomberg, розслідування інциденту може вплинути на розвиток індустрії самокерованих автівок, чим нині займаються такі компанії, як General Motors і Alphabet.

Виконавча директорка об’єднання «Центр автомобільної безпеки» Джейсон Левін, зазначила, що оприлюднені Національною радою з дорожньої безпеки дані підтверджують необхідність посилення регулювання самокерованих автівок: «Гадаю, вони злегковажили життями людей, і за це поплатилася Елейн Херцберг».

Доступні нині документи детально аналізують обставини аварії, але не її причину — про неї Рада планує оголосити на зустрічі у Вашингтоні 19 листопада.

Нагадаємо, у липні безпілотний автобус під час випробувань в австрійському Відні наїхав на пішохода.

Поділитись: