СБУ викрила ботоферму та інтернет-агітаторів в Одесі. Вони хотіли розхитати ситуацію в місті на травневі свята

Служба безпеки України викрила та припинила роботу мережі ботоферм та інтернет—агітаторів, які нібито хотіли дестабілізувати ситуацію в Одесі на травневі свята.

Про це повідомив пресцентр СБУ.

Правоохоронці вказують, що зловмисники поширювали фейкову інформацію для того, щоб розпалити міжнаціональну ворожнечу та пропаганду сепаратизму.

СБУ встановила, що п’ятеро одеситів виконували замовлення кураторів на зйомку, публікацію та поширення неправдивої інформації про ситуацію в Україні.

Планувалося, що сюжети будуть висвітлювати, серед іншого, у російських медіа. Таким чином, зловмисники хотіли створити потрібну інформаційну картинку напередодні та під час травневих свят, зазначають в СБУ.

Правоохоронці додають, що через соцмережі викриті одесити поширювали матеріали, в яких закликали порушити територіальну цілісність та конституційний лад України, а також розпалювати міжнаціональну ворожнечу.

Під час обшуків за місцем проживання зловмисників співробітники СБУ виявили друковані видання, символіку з пропагандою тоталітарного режиму, а також іншу заборонену законодавством продукцію. За версією слідства, зловмисники планували розповсюджувати це під час масових травневих заходів.

Також службовці заблокували в Одесі роботу ботоферми. Її використовували для поширення в інформаційному просторі антиукраїнських та інших протиправних закликів. Під час проведення обшуку правоохоронці виявили та вилучили комп’ютерну техніку зі встановленим спеціалізованим програмним забезпеченням, а також телекомунікаційне обладнання.

Яка відповідальність?

Правоохоронці відкрили справу за ч. 2 ст. 110 (посягання на територіальну цілісність і недоторканність України) Кримінального кодексу. Санкція статті передбачає позбавлення волі на строк від 5 до 10 років із конфіскацією майна або без такої.

Що таке ботоферми?

Це компанії, які масово створюють несправжніх користувачів соцмереж і від їхнього імені пишуть тисячі коментарів. Метою таких компаній є сформувати в суспільстві певну думку, яка вигідна замовникам послуг таких ботоферм.

У 2019 році експерти аналітичної платформи VoxUkraine разом із партнерами провели дослідження щодо кількості ботів на Facebook-сторінках найпопулярніших українських політиків. Вони проаналізували 12 мільйонів коментарів і виявили, що кожен третій залишив бот.