Сім українських телеканалів показали піар-фільм на прохання Офісу президента

Сім українських національних телеканалів продемонстрували піар—фільм «30 років незалежності. За лаштунками» на прохання Офісу президента.

Про це йдеться у матеріалі «Ще не темники, але вже тривожно». Як 7 телеканалів показали піар-фільм від офісу Зеленського.

Як з’ясувало hromadske, пропозиція демонстрації «спецпроєкту» надійшла з директорату з питань інформаційної політики Офісу президента, який очолює Ірина Победоносцева. Заради фільму телеканалам навіть довелося змінювати свою сітку мовлення.

Анонс фільму з'явився 24 вересня о 12:35 на сторінці Офісу президента. А менш ніж за годину він почав виходити в ефір національних телеканалів. Його показали на каналах ICTV, «Україна-24», «Інтер», 1+1, «Україна», «Суспільне», «ДОМ». Але кожен у своїй програмі називав цей «спецпроєкт» по-своєму, а деякі — взагалі не включили його в сітку мовлення.

Ані на Youtube-каналі Офісу президента, ані в ефірі більшості телеканалів не зазначили, хто є автором цього фільму. Шеф-редактор «Детектор медіа» Отар Довженко зазначає, що єдиний фінальний титр, який побачили глядачі в ефірі, — «ФОП Нестеренко А.В.».

Довженко припускає, що йдеться про головного режисера параду Андрія Нестеренка. Водночас джерело з команди Зеленського повідомило нам, що фільмом опікувався заступник керівника Офісу президента Кирило Тимошенко.

«Це точно Кирило знімав. ФОП — підрядник. А фільм — Кирилів, про те, який він молодець», — розповів співрозмовник.Сам Тимошенко проігнорував наше прохання прокоментувати свою причетність до фільму.

А що кажуть самі телеканали?

Ми запитали у керівництва мовників, чому вони вирішили транслювати цей фільм. Шеф-редактор «Суспільного» Юрій Макаров розповів hromadske, що фільм йому сподобався, хоч у ньому й багато піару.

«Мені особисто фільм видався цікавим і позитивним. Можливо, трішечки занадто пафосно-мармеладним, але це особливості жанру. Я люблю наші післямайданні свята, коли вони не з’їжджають на відверту попсу, я люблю, коли можна чомусь разом радіти. Тому мені здалося й досі здається, що в нашому ефірі для такого продукту є місце. Звісно, там шалена частка самопіару, але в параді, святкових концертах та інших заходах теж закладено піар, тож якось можна з цим змиритися», — сказав Макаров.

Він розповів, що на «Суспільному» є певні процедури, за якими продукт зазвичай потрапляє в ефір. Але в цьому випадку зробили інакше — заради оперативності. Водночас всередині «Суспільного», за словами Макарова, був «шалений спротив».

«Довгий час усі мовники, яких нині об’єднало “Суспільне”, діяли за принципом "чєго ізволітє". Отже, колеги вирішили, що ми "лягли" під Офіс, деякі просто демонстративно усунулися від підготовки ефіру. І, повторюю, я ними пишаюся», — розповів нам Макаров.

Пресслужба телеканалу «ДОМ» надала відповідь на запит hromadske: «Рішення про показ спецпроєкту, день та час показу був ухвалений керівництвом каналу… Ми вважаємо доцільним і важливим показати нашій аудиторії, на якому рівні і з яким резонансом відбулося святкування».

Мотивація олігархічних телеканалів досить зрозуміла — за лояльність до президента їхні власники можуть отримати зиск.

Директорка ГО «Детектор медіа» Галина Петренко зазначила, що це вже другий випадок, коли центральні телеканали одночасно видали в ефір те, що їх «попросили». До того був власне святковий концерт до Дня Незалежності, хоча самі телеканали прагнули показувати щось своє.