Слідом за корпорацією IBM низка компаній припинила рекламні контракти з соцмережею Ілона Маска

Ілон Маск на ярмарку Vivatech у Парижі, 16 червня 2023 року
Ілон Маск на ярмарку Vivatech у Парижі, 16 червня 2023 рокуAP Photo / Michel Euler

Низка провідних компаній оголосила про призупинення рекламних контрактів з X (раніше Twitter) на тлі звинувачень в антисемітизмі власника соцмережі Ілона Маска, а також розміщення рекламних постів поряд із пронацистськими дописами.

Про це пише BBC.

Серед компаній, які оголосили про призупинення реклами — Apple, Disney, телекомунікаційна корпорація Comcast і Warner Brothers Discovery. Також рекламні кошти вилучили Європейська комісія, телевізійна мережа Paramount і кіностудія Lionsgate.

Як передає Washington Post, Apple була найбільшим рекламодавцем платформи — у першому кварталі 2022 року завдяки компанії X отримала 50 мільйонів доларів прибутків.

Напередодні таке ж рішення ухвалив один із найбільших світових виробників комп'ютерів і програмного забезпечення IBM.

Що передувало? 

Власник X Ілон Маск ствердно відповів на допис, який звинуватив єврейські громади в пропагуванні «ненависті до білих» і в якому містилися антимігрантські настрої.

Громадська організація лівого спрямування Media Matters for America заявила, що у своєму твіті Маск нібито схвалив антисемітську теорію змови, відому як «білий геноцид». У ній стверджується, що євреї буцімто систематично планують заохочувати імміграцію до країн Заходу, щоб створити демографічні зміни.

У Білому домі відреагували на інцидент та заявили, що засуджують «пропаганду антисемітської й расистської ненависті».

Водночас Маск запевнив, що він не антисеміт, і пояснив: його коментарі стосуються «не всіх євреїв, а певних груп». Зокрема, «Ліги проти наклепу» (ADL), на яку раніше він погрожував подати до суду за звинувачення платформи X в антисемітизмі.

Після критики з боку ADL, ця організація все ж відмітила кроки Маска щодо боротьби з ненавистю на платформі. Зокрема, він заявив, що будь-кого, хто використовує такі гасла, як «Від річки до моря», можуть заблокувати на платформі.

Окрім того, Media Matters for America стверджує, що знайшла рекламу, куплену IBM, Apple та іншими компаніями, поруч із публікаціями, у яких є цитати Адольфа Гітлера, схвалення нацистів і заперечення Голокосту.

Генеральна директорка соцмережі Лінда Яккаріно запевнила, що X має «чітку позицію»: дискримінація повинна припинитися за всіма напрямками.