Масштабне ДТП на трасі Київ — Чоп — маршрутка сполученням «Київ — Рівне» зіткнулась з вантажним автомобілем, що стояв на узбіччі біля села Глибочиця Житомирського району, 20 липня 2018 року. Внаслідок ДТП водій маршрутного автобусу та 9 пасажирів загинули (одна дитина) та 10 пасажирів отримали травми, в тому числі двоє дітей
Фото:

УНІАН

У неділю на під’їзді до Києва, на Старообухівській трасі, сталася аварія. Загинуло четверо людей: батько, мати і двоє дітей — 8-річна дівчинка і 10-річний хлопчик. Поліція затримала винуватця, раніше судимого 39-річного Антона Желепу. Під час аварії він був п’яним. 

Тижнем раніше президент Володимир Зеленський підписав закон, яким скасував кримінальну відповідальність за водіння автомобілем у нетверезому стані. А в понеділок Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроєкт 2695 про посилення відповідальності водіїв у нетверезому стані та перевищення швидкості. 

Що в цьому законопроєкті?

Ним додатково пропонують карати порушників адміністративним арештом на 10-15 діб, збільшується розмір штрафів і термін розгляду справи про адмінправопорушення до 1 року замість 3 місяців, а також пропонують позбавляти права їздити на строк від 3 до 10 років. За словами голови комітету з питань правоохоронної діяльності Дениса Монастирського, законопроєкт будуть доопрацьовувати до другого читання. Зокрема, планують підвищити адміністративну відповідальність. З десяти тисяч гривень вона може збільшитися вдвічі за водіння в нетверезому стані.

Євген Крапивін, експерт Центру політико-правових реформ, розповідає, що нинішній законопроєкт повторює європейський досвід: «У законопроєкті є норма про зупинку транспортного засобу для огляду водія на стан сп’яніння. Вона може бути застосована до будь-кого без будь-якої мотивації. Але важливо, що в законопроєкті йдеться про те, що інформація про такі профілактичні заходи має бути оприлюднена на офіційному вебсайті Нацполіції. Це допустимо і вкладається в європейські стандарти, там є такі «сліпі перевірки».

За що законопроєкт критикують?

Народна депутатка від партії «Голос» Олександра Устінова в залі Верховної Ради розкритикувала законопроєкт. Він, на її думку, розширює права поліції та не вводить кримінальну відповідальність за водіння авто в нетверезому стані. 

Хитким моментом законопроєкту Євген Крапивін називає і зміни в Законі України «Про національну поліцію». 

У співробітників поліції, зокрема, з’являється право на поверхневий огляд автомобіля, його зупинку без мотивації, складання протоколів без понятих, якщо йде відеозапис. 

«Усе залежить від того, наскільки добросовісно поліція буде виконувати свої повноваження і наскільки ефективно розглядатиме скарги».

У Кривому Розі близько шостої ранку 17 квітня 2018 року зіткнулися автомобіль Mazda, маршрутний мікроавтобус та автобус, який перевозив співробітників одного з підприємств. Унаслідок ДТП восьмеро людей загинули та 18 постраждали
Фото:

УНІАН

Скільки людей в Україні гине в аваріях?

За минулий рік майже три з половиною тисячі людей загинули через аварії на дорогах. Ще більше — 32 тисячі травмувалися. Основна причина аварій з потерпілими — перевищення швидкості руху. 

Антона Желепу відправили під варту на два місяці без права внесення застави. Йому загрожує від 5 до 10 років ув’язнення з позбавленням права керувати автомобілем до трьох років. Раніше Желепа неодноразово притягувався до кримінальної відповідальності, зокрема за ДТП з тяжкими наслідками. Також його 7 разів притягували до адміністративної відповідальності за керування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння.

hromadske розповідає, чим закінчувалися розслідування подібних аварій раніше, і чи понесли винуватці покарання.

Олександр Омельченко

У 2009-му Олександр Омельченко, на той момент нардеп і колишній міський голова Києва, насмерть збив чоловіка біля зупинки громадського транспорту на виїзді з села Чапаївка. Державтоінспекція провела експертизу і виявила, що на момент аварії нардеп був тверезим.

Очевидці казали, що водій збив людину на пішохідному переході. Сам Омельченко пояснював, що загиблий переходив дорогу в «несанкціонованому місці». У липні наступного року цю справу закрили.

У грудні 2015-го водій Омельченка збив жінку на пішохідному переході. Аварія сталася в Києві. Спершу водій втік, але за дві години повернувся на місце аварії й зізнався. Жінка померла одразу. Голосіївський суд міста Києва у 2016-му призначив водієві покарання у вигляді умовного терміну.

Олена Зайцева

У жовтні 2017-го у Харкові зіткнулися два автомобілі. Перший — Олени Зайцевої. Її джип виїхав на тротуар, де на зелене світло чекали пішоходи. Другим автомобілем керував Геннадій Дронов.

В тому ДТП загинули шестеро людей, а постраждали ще п’ятеро. Обох водіїв засудили на 10 років. Також вони мають виплатити всім постраждалим десять мільйонів гривень компенсації.

У жовтні 2017 року в центрі Харкова на перехресті вулиці Сумської і провулку Мечникова зіткнулися дві автівки. Позашляховик Lexus RX, за кермом якого була 20-річна дівчина Олена Зайцева, вилетів на тротуар, де на зелене світло чекали пішоходи. Внаслідок ДТП загинули шестеро та постраждали п'ятеро людей
Фото:

Бобок Сергій/УНІАН

Станіслав Толстошеєв

У січні 2016-го біля станції метро «Лівобережна» Станіслав Толстошеєв збив на тротуарі 62-річну жінку. Вона одразу загинула. Три судмедекспертизи дійшли висновку, що під час аварії Толстошеєв не контролював себе через приступ епілепсії. Тому він — непідсудний. Такий приступ, за словами Толстошеєва, у нього трапився вперше. 

У вересні 2016-го кримінальне провадження проти нього закрили. Згодом через реакцію громади та тодішнього генпрокурора Юрія Луценка справу знову відкрили та залучили міжнародних фахівців для проведення психіатричної експертизи. Слідство досі вирішує, чи можна Толстошеєва судити, тому до кримінальної відповідальності його не притягнули. 

Леонід Черновецький

У квітні 2003-го службовий автомобіль концерну «Правекс», почесним президентом якого був Леонід Черновецький, на смерть збив 11-річного хлопчика. В автомобілі нібито була дружина Черновецького, Аліна Айвазова. Свідки стверджували, що одразу після аварії водій зняв з автомобіля номери.

У листопаді 2003-го сам Черновецький на трасі Київ-Обухів збив 20-річного хлопця. Той помер одразу. Черновецький стверджував, що ці дві аварії спеціально підлаштував Олександр Омельченко, щоб дискредитувати його як людину та політика. Обидві справи майже одразу закрили за відсутністю складу злочину. 

Нестор Шуфрич-молодший

У серпні 2017 року син нардепа Нестора Шуфрича збив людину на пішохідному переході. Постраждалий, 31-річний чоловік, після аварії потрапив у реанімацію з переломом ноги, вивихом плеча та травмою голови. У грудні Шуфричу дали рік умовного терміну. Але суддя ухвалив рішення звільнити його від відбування основного покарання з відстрочкою на один рік.

Також Шуфрич мав сплатити мільйон гривень матеріальної і моральної шкоди й оплатити операцію постраждалого.

Незалежні завдяки вам

Ми працюємо незалежно від політиків та олігархів. Наша журналістика існує завдяки вам. Ви можете підтримати нас, а ми зможемо продовжити розповідати, що насправді відбувається.

Поділитись: