Суцільні чорні екрани: низка ЗМІ у Польщі тимчасово припинили мовлення на знак протесту проти нового податку

Суцільні чорні екрани: низка ЗМІ у Польщі тимчасово припинили мовлення на знак протесту проти нового податку
скриншот

Низка недержавних ЗМІ у Польщі протестують проти ініціативи уряду ввести новий податок для медіа на доходи від реклами. Журналісти вважають зміни у законодавстві несправедливими та на знак протесту на 24 години припинили мовлення, транслюючи лише чорні екрани.

На сторінках онлайн-видань, радіостанцій та деяких телеканалів з'явились чорні екрани. Замість доступу до контенту користувачі можуть побачити покликання на відкритий лист журналістів до уряду Польщі.

Окрім того, деякі друковані видання розмістили на перших шпальтах чорний квадрат з гаслом «Медіа без вибору» та зверненням журналістів.

Новий податок для ЗМІ передбачає збори з доходів видань від реклами. Він може варіюватися від 2% до 15%, залежно від розміру організації.

Таким чином уряд Польщі хоче забезпечити додаткове джерело доходу до держбюджету. Там пояснюють, що під час пандемії коронавірусу надходження до бюджету значно зменшились.

Речник польського уряду Пьотр Мюллер пояснив, що ця ініціатива має торкнутися тільки найбільших компаній та заявив, що «всі б хотіли не платити податки».

Водночас власники ЗМІ заявляють, що цей податок щорічно передбачатиме мільйони доларів додаткових витрат та врешті може призвести до зменшення доходів організацій.

У відкритому листі до уряду журналісти зазначають, що введення нового податку може призвести до закриття деяких медіа, що значно обмежить можливість суспільства вибирати контент, який їх цікавить.

Медійники заявляють, що це «поглибить нерівне ставлення до суб'єктів господарювання, що працюють на польському ринку ЗМІ, коли державні медіа отримують по 2 мільярди злотих з кишені кожного поляка, приватним ЗМІ нараховується додатковий податок в розмірі одного мільярда злотих».

Окрім того, журналісти заявляють, що податок фактично позбавить поляків можливості отримувати локальні новини, оскільки «медіагіганти», яких він не зачепить, пишуть лише про загальнодержавні події.

«Ми рішуче виступаємо проти використання епідемії як приводу для введення чергового, винятково сильного навантаження на ЗМІ», ㅡ йдеться у зверненні.