Світ

Що таке Супербоул, який рекламувало яйце-рекордсмен в Instagram, і чому він зводить з розуму всю Америку

Світ/Що таке Супербоул, який рекламувало яйце-рекордсмен в Instagram, і чому він зводить з розуму всю Америку
Зберегти
Вигляд
lead
Упродовж місяця яйце збирало лайки в Instagram, а коли стало рекордсменом — тріснуло. 10 мільйонів прихильників чекали, хто ж з нього вилупиться. Другого лютого яйце стало схожим на м’яч американськго футболу і порекламувало ресурс, який мав транслювати фінальний матч — Супербоул. Але не тріснуло, схоже, воно просто продало рекламу.

Забиті вщент стадіони. Понад сто мільйонів глядачів лише у США. Найбільш рейтингове шоу США і 10 мільйонів доларів за одну хвилину реклами. Не дивно, що саме ця гра змогла купити рекламу в яйця-рекордсмена. Все це про Супербоул — фінальну гру НФЛ (Національної футбольної ліги США). Чому вона зводить з розуму всю Америку, і не тільки?

Найбільше шоу року

Традиційно в першу неділю лютого увага більшості американців прикута до фінального матчу ліги американського футболу. Його ще називають Супербоулом (з англійської «суперкубок», — ред.). По суті, цей день став національним святом у США. Дві команди, які вийшли у фінал, змагаються за кубок і звання найсильнішої. Цьогоріч боротьба відбувалась між Los Angeles Rams та New England Patriots i закінчилась з рахунком 3-13. «Патріоти» стали чемпіонами вже вшосте.

Та багато людей дивиться матчі не тільки через спортивну складову, а й через шоу, яке відбувається довкола гри. А воно справді грандіозне. Торік Супербоул у прямому ефірі переглянули 103 мільйони людей. Статистики за цей рік поки немає, однак числа традиційно тримаються коло ста тисяч — а це третина всього населення Сполучених Штатів. Утім, популярний сервіс онлайн-фільмів Netflix уже заявив, що цього року кількість переглядів на їхньому сайті протягом Супербоулу стрімко впала — вона була на 32% нижчою, ніж у звичайну неділю.

То що ж власне відбувається під час фінального матчу?

Не лише футбол

Окрім інтриги, хто ж стане найсильнішою командою сезону, багато хто чекає концерту в перерві між таймами. Цього року на стадіоні виступали Maroon 5, репери Тревіс Скотт i Big Boi. Раніше американські медіа повідомляли, що від виступу відмовились Ріанна та Jay-Z, начебто в знак підтримки футболіста Коліна Каперніка, який започаткував акцію протесту проти поліцейського свавілля.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Просто спали це»: чому в США знищують продукцію Nike

Усвідомлюючи колосальність аудиторії, артисти намагаються зробити шоу максимально яскравим і грандіозним. Наприклад, цьогоріч Big Boi виїхав на сцену на автомобілі. А між виступами Maroon 5 показали фрагмент із мультфільму «Губка Боб», після якого репер Тревіс Скотт з’явився на сцені начебто внаслідок падіння метеориту.

«Губку Боба» згадали на честь його творця — Стівена Хілленбурга, який помер восени 2018 року. В епізоді, який показали протягом концерту на Супербоулі, головні герої мультфільму виступають із власним шоу під час фінальної гри НФЛ. Таким чином, цей фрагмент мультфільму перенесли в реальність.

Окрім музичного концерту, цього року увагу глядачів та журналістів привернув ще один елемент шоу: виступ чирлідерів (груп підтримки). Традиційно в підтримку футболістів виступають молоді дівчата — чирлідинг вважають суто жіночим спортом. Однак цього року, вперше за 99 років існування НФЛ, на Супербоулі виступили і чирлідери-чоловіки. До групи підтримки Los Angeles Rams приєднались двоє хлопців, які танцювали поруч зі своїми напарницями. Американські медіа назвали цю подію історичною і такою, яка руйнує бар’єри та змінює уявлення про гендерні ролі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ «Якщо займатися для душі — це фітнес, а у нас — змагання»: як тренуються та перемагають найстарші чирлідерки України

Виступ чирлідерів команди Los Angeles Rams на фінальній грі НФЛ, Атланта, Джорджія, США, 3 лютого 2019 року   

EPA-EFE/MIKE ZARRILLI

Всі гроші на рекламу

Очікувано, що коли шоу збирає понад сотню мільйонів переглядів, то й реклама протягом трансляції буде коштувати захмарні суми. Це справді так. Цьогоріч 30 секунд ефіру на CBS коштували 5,25 мільйонів доларів — найдорожче за всю історію матчів. Тож за одноразову трансляцію хвилинного ролика рекламодавці мали заплатити 10,5 мільйонів.

Якщо вже тратити такі суми, то на щось справді оригінальне й вартісне — саме тому компанії не шкодують грошей і залучають до зйомок відомих зірок. Цього року на екранах з’явились Керрі Бредшоу, Гаррісон Форд, Backstreet Boys та інші знаменитості.

Що ще показували в рекламних паузах цьогоріч? Передусім глядачам анонсували великі фільми та серіали. В перерві між грою продемонстрували тізери наступної серії «Месників», мультфільму «Історія іграшок-4», а також анонс нового сезону «Розповіді служниці». Не обійшлось і без «Гри престолів» — компанія HBO зробила спільний ролик із Bud, у якому рекламує новий сезон серіалу разом із пивом Bud Light. Непоганий хід для заощадження грошей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Що дивитися у 2019: 10 серіалів року

Однак були компанії, які вирішили привернути увагу до серйозних проблем. Budweiser зняв ролик про екологічну свідомість, KIA — про важливість звичайних людей, а Microsoft — про інклюзивність. Washington Post в перерві трансляції Супербоулу показав відео із заголовком «Демократія гине у темряві», яке звертає увагу на проблеми свободи слова та діяльності незалежних журналістів.

Пов`язані новини