Танкер «Maersk Etienne», який 4 серпня врятував 27 мігрантів у Середземному морі та 38 днів не міг їх висадити на берег
Фото:

Maersk Tankers

Данський танкер «Maersk Etienne» на початку серпня врятував 27 мігрантів, після чого йому відмовляли у висадці всі прибережні країни. Лише нещодавно мігрантів погодилися прийняти в Італії. Весь цей час танкер на чолі з українцем Володимиром Єрошкіним перебував у Середземному морі.

4 серпня танкер, який рухався з італійської Генуї до Тунісу без вантажу, отримав сигнал біди — як стверджують на судні, від берегової охорони Мальти (та пізніше це заперечила). Танкер відгукнувся на виклик і натрапив на невелике дерев’яне судно з 27 мігрантами на борту — серед них вагітна жінка і 15-річний підліток.

Людей устигли врятувати перед тим, як човен потонув. Танкер не призначений для такої кількості людей, тож екіпаж був змушений розмістити мігрантів просто на підлозі біля носової частини корабля.

Мальта не дозволила танкеру причалювати до своїх берегів, аби висадити людей: мовляв, їх урятували не в мальтійських територіальних водах. Італія та Лівія так само відмовлялися приймати судно. Тому «Maersk Etienne» понад місяць стояв неподалік від Мальти.

Інше судно компанії на початку вересня передало запаси їжі, аби люди не померли з голоду. Умови перебування мігрантів були настільки тяжкими, що декілька з них намагалися дістатися берега самотужки. Їх врятував екіпаж танкера.

Один із мігрантів на борту «Maersk Etienne»
Фото:

Maersk Tankers

Що ж змінилося?

Ситуація з «Maersk Etienne» привернула увагу міжнародної спільноти та ЗМІ. На початку вересня Організація Об’єднаних Націй та Міжнародна організація з міграції закликали середземноморські країни негайно прийняти мігрантів.

«Судно "Maersk Etienne" виконало свої зобов’язання, але нині стало заручником дипломатичної гри про перекладання відповідальності з одного на іншого», — йшлося в заяві організацій. Річ у тім, що міжнародне право зобов’язує судна невідкладно допомагати людям, які опинилися в біді, а країни — зробити все можливе, аби врятовані якнайшвидше опинилися на березі.

Зрештою, 11 вересня 27 людей із танкера перевели в рятувальну шлюпку, якою керує гуманітарна організація Mediterranea. Уночі 12 вересня та прибула до італійської Сицилії. Як ідеться в заяві Mediterranea, мігранти перебувають у «серйозному психофізичному стані» після тривалого перебування на борту.

Капітан «Maersk Etienne», 38-річний Володимир Єрошкін, родом із Одеси, Україна
Фото:

Maersk Tankers

Капітан із України

Капітаном танкера «Maersk Etienne» є 38-річний Володимир Єрошкін. Він родом з Одеси, а на данську компанію «Maersk» працює з 2011 року. Чоловік розповідав про те, як важко було врятувати мігрантів і, понад те, підтримувати їх на судні без належних умов, аби ті не занепали духом.

За словами Єрошкіна, пережити той складний період йому допомагали рідні: «Моя старша донька дуже пишається мною, мій вчинок вразив її. Вона зовсім юна — їй 15 років». Капітан запевняв: коли щось подібне трапиться знову, танкер під його командуванням прийде на допомогу.

Після висадки мігрантів на італійському березі компанія «Maersk» заявила, що Єрошкін та решта екіпажу танкера «гідно виконали свій обов’язок на морі» і що вона «пишається і вкрай удячна за їхні зусилля».

Біженці та мігранти в Середземномор'ї

З 2015 року зросла кількість людей, які тікають із Близького Сходу: частина — в пошуках роботи, частина — від війни чи політичних переслідувань. У перші роки європейські країни приймали й розселяли їх у себе, після чого уклали угоди з окремими країнами (зокрема Лівією й Туреччиною), аби ті забирали мігрантів і біженців назад до себе або затримували їх на своєму кордоні.

За даними ООН, тільки у 2020 році 443 людини загинули або зникли безвісти, намагаючись потрапити до Європи з Північної Африки через Середземне море. За цей час в Європу через море прибули 40 тисяч біженців.

За даними Міжнародної організації міграції, з початку 2020 року ЄС разом із владою Лівії затримали й повернули до останньої понад 7,6 тисячі біженців і мігрантів.

Поділитись: