«Tesla авіації». Стартап хоче за п’ять років запустити в Європі пасажирські перевезення на електричних літаках

Концепт-арт електричного літака Electric Regional Aircraft (Era)
Концепт-арт електричного літака Electric Regional Aircraft (Era)Aura Aero

Французький стартап Aura Aero оголосив про розробку 19—місного електричного літака Electric Regional Aircraft (Era), який уже у 2026 році може здійснювати пасажирські перевезення між містами Європи.

Про це президент Aura Aero Жеремі Коссад заявив під час презентації 22 березня в аеропорту Тулуза-Франказаль, що на півдні Франції, повідомляє видання La Tribune.

«Почалася глобальна гонка з електрифікації авіації, а ми перебуваємо в найкращому місці на Землі для участі в ній», — заявив Коссад. Перший випробувальний політ на Era стартап планує організувати у 2024 році, а наприкінці 2026-го — почати повноцінні регулярні рейси в Європі.

Електричний літак, за планами, буде здатний подолати близько 480 кілометрів без підзарядки — для порівняння, відстань між французькими Ліоном і Тулузою становить трохи більш як 360 кілометрів. Era, таким чином, стане альтернативою нетривалим міжміським маршрутам.

Водночас Aura Aero планує оснастити літак і додатковим реактивним двигуном на випадок, якщо політ затягуватиметься — але й цей двигун, обіцяють розробники, буде виділяти в атмосферу на 80% менше шкідливих викидів.

У проєкт уже інвестували 10 мільйонів євро. Aura Aero готується залучити додаткові 40 мільйонів євро інвестицій улітку 2021 року. Проєкт також має підтримку влади регіону Окситанія, де розташовані виробничі потужності компанії.

Крім того, зацікавленість у Era вже висловили п'ять європейських транспортних операторів. А інший французький стартап Verkor уклав угоду на постачання своїх літій-іонних батарей для літака.

Aura Aero заснували у 2018 році колишні інженери однієї з найбільшої у світі французької авіабудівельної компанії Airbus. У липні 2020-го вони вже здійснили перше випробування свого літака Integral R. На заводі у Франказалі будуть налагоджувати його серійне виробництво.