У 2016-му виробники алкоголю у США заробили $17,5 млрд на продажах неповнолітнім. Було більше, але це все одно погано

У 2016-му виробники алкоголю у США заробили $17,5 млрд на продажах неповнолітнім. Було більше, але це все одно погано
Adam Wilson / Unsplash

Американські виробники алкоголю за 2016 рік заробили приблизно 17,5 мільярда доларів за продаж своєї продукції, яку вживали неповнолітні, підрахували дослідники зі США. І хоча це менше, ніж раніше, вони закликають змінити положення, які регулюють продаж алкоголю.

Як повідомляє CNN, про це йдеться в дослідженні, яке в четвер, 10 червня, було оприлюднене в науковому виданні Journal of Studies on Alcohol and Drugs.

Науковці проаналізували дані щодо продажів алкоголю за 2016-й; це останній рік, за який була доступна статистика і дані щодо споживання алкоголю серед дорослих і неповнолітніх — ішлося про випадки, коли вони про це повідомляли самі.

Загалом у 2016 році неповнолітні споживали 8,6% від усього виробленого у США алкоголю. Це менше, ніж у 2011-му (11,7%), з яким порівнювалися дані. Так само з 2011 по 2016 роки впав і прибуток алкогольних компаній від продажу свого товару неповнолітнім — з 20,9 до 17,5 мільярда доларів.

Попри таке скорочення автори наголошують: діти взагалі не повинні мати доступу до алкоголю, оскільки він може значно зашкодити їхньому здоров’ю. За оцінками Центру контролю та профілактики захворювань США, щороку передозування алкоголем призводить до загибелі 3 500 людей віком до 21 року.

Також автори наводять дані опитування Національного інституту зловживання алкоголем та алкоголізму США за 2019 рік, у якому 7 мільйонів дітей віком 12-20 років заявили, що пили алкоголь протягом останнього місяця, а 4,2 мільйона — заявили, що споживають його регулярно.

«Обидва ці показники повинні дорівнювати нулю», — говорить одна з авторок дослідження Памела Траснґенштайн з Університету Північної Кароліни. CNN додає, що в тому ж опитуванні 90% дітей сказали, що алкоголь їм хтось купує.

Для боротьби з дитячим алкоголізмом Трансґенштайн із колегами пропонує, зокрема, збільшити мінімальний вік, з якого дозволяють продавати алкоголь, підвищити на нього акцизи та обмежити кількість місць продажу алкоголю.

За даними опитування 2019 року, 86% підлітків в Україні зізналися, що принаймні раз уживали алкоголь, водночас кожен п'ятий опитаний робить це регулярно. Серед найпоширеніших причин такого кроку — необхідність покращити настрій, забути про проблеми чи вгамувати нерви.