Технології

У Данії розробили велосипед без ланцюга, але з 13 швидкостями

14 липня, 2018 01:34
Технології/У Данії розробили велосипед без ланцюга, але з 13 швидкостями
Зберегти
Вигляд
lead
Данська компанія CeramicSpeed, що випускає підшипники та велосипедні запчастини, на виставці Eurobike 2018 представила робочий концепт велосипеда зі швидкісною трансмісією Driven, яка не має ланцюга. Розробники стверджують, що ефективність нової трансмісії становить 99 відсотків.

Данська компанія CeramicSpeed, що випускає підшипники та велосипедні запчастини, на виставці Eurobike 2018 представила робочий концепт велосипеда зі швидкісною трансмісією Driven, яка не має ланцюга. Розробники стверджують, що ефективність нової трансмісії становить 99 відсотків.

Про це повідомляється на сайті компанії.

Нова трансмісія являє собою різновид вальної велосипедної трансмісії та передбачає можливість перемикання швидкостей. Тягова та тяжна «зірки» виконані у вигляді дисків з зачепами на одній з площин, рівномірно розподіленими по колу. Тягова має одне кільце з виступів, але може мати й кілька. Тяжна «зірка» оснащена 13 кільцями з виступів.

Тяговий диск системи Driven Фото: CeramicSpeed

Тяговий та тяжний диски пов’язані валом. У передній частині вал оснащений диском з підшипниками на краю, які своїми зовнішніми кільцями входять в пази між зачепами тягового диска. У задній частині вала встановлено такий же диск. Він може переміщатися по осі вала вперед і назад. Завдяки цьому він може входить в зачеплення з різними кільцями на тяжному диску, завдяки чому і змінюється передавальне число аналогічно звичайній ланцюгової велосипедної трансмісії.

Диск з підшипниками може переміщатися по осі вала та входити в зачеплення з різними кільцями на тяжному диску Фото: CeramicSpeed

Розробник запевняє, що трансмісія розрахована на передачу потужності понад тисячу ватів. Для порівняння, під час звичайної гонки середня потужність, що розвивається велоперегонником становить близько 250 ватів.

Трансмісія Driven проходить початковий етап випробувань. Як вона буде працювати під час дощу і при забрудненні, чи буде витримувати перепади навантаження, наразі невідомо. Ймовірно, обслуговування та ремонт трансмісії будуть досить складними й дорогими через необхідність промивати або навіть міняти радіальні підшипники.

Представлений велосипед з новою трансмісією аеродинамічний. За конструкцією рами та формою керма можна припустити, що він призначений для змагань з роздільними стартами, тобто розрахований на напівпрофесійний і професійний рівень використання.

Утім в офіційних гонках велосипед з трансмісією Driven використовувати, імовірно, заборонять. Адже зачепи тяжної «зірки» можуть стати серйозною загрозою для велосипедистів під час аварії — під час обертання вона фактично перетворюється в м’ясорубку.

У професійному шосейному велоспорті з міркувань безпеки довгий час заборонялося використання дискових гальм. Велоперегонники нерідко використовують спеціальну техніку для економії сил коштом суперника попереду. При цій техніці один велоперегонник йде впритул позаду іншого, і якщо не витримати дистанцію, можливі зіткнення. Вважалося, що при такому зіткненні на швидкості спортсмени можуть сильно порізатися об гальмівний диск.

Сьогодні найбільш поширеною трансмісією для велосипедів є ланцюгова з одним або двома перемикачами швидкостей. У такому варіанті трансмісії передача зусилля з тягової зірки на блок зірок заднього колеса здійснюється за допомогою ланцюга.

Така конструкція відносно проста в обслуговуванні, хоча має не дуже високу ефективність — при педалюванні частина потужності витрачається на подолання тертя між ланцюгом і зірками, між ланками, а також на розтягнення самої металевого ланцюга.

В середньому ефективність ланцюгової трансмісії становить близько 70 відсотків, але може зменшуватися або значно збільшуватися в залежності від якості велосипедних компонентів і матеріалів. Наприклад, ефективність дорогих професійних трансмісій для шосейних велосипедів може сягати 98 відсотків. При цьому показник ефективності не постійний і з часом зменшується — від забруднення ланцюга та зірок і вироблення й втрати мастила.

Раніше ми розповідали, що в Україні стане обов’язковим проектування велосипедних смуг під час будівництва доріг.

Пов`язані новини