У Facebook $250 тисяч витратили на антирекламу в інтересах Порошенка — ЧЕСНО
Упродовж виборчої компанії у Facebook щонайменше 35 сторінок транслювали рекламу проти чотирьох основних кандидатів у президенти: Анатолія Гриценка, Юлії Тимошенко, Петра Порошенка, а найбільше – Володимира Зеленського. Щонайменше 250 тисяч доларів на антирекламу було витрачено в інтересах Порошенка та проти його основних конкурентів.
Про це повідомляє рух ЧЕСНО.
Розмір видатків цих сторінок у березні-квітні становив 264 тисячі доларів, або 7 мільйонів гривень. Ця сума відображає лише мінімальний доведений поріг витрат на «чорнуху», адже дані Facebook не враховують оплат за просування цих сторінок до березня.
Із 35 сторінок 7 транслювали рекламні дописи проти Петра Порошенка. У березні-квітні на їх поширення витратили понад 11 тисяч доларів (мінімально доведена сума витрат). Найбільше, майже 8 тисяч доларів, заплатили за просування рекламних публікацій на сторінці «АнтіПор».
Однак левова частка витрат на «чорнуху» була спрямована проти основних конкурентів Петра Порошенка. Понад 250 тисяч доларів пішло на поширення негативних дописів про Зеленського, Тимошенко та Гриценка. Щодо кожного з цих політиків просували різні повідомлення, щоб дискредитувати їх.
Стосовно Зеленського поширювали інформацію про те, що він наркоман, недосвідчений у політиці та маріонетка Ігоря Коломойського. Юрій Бойко став єдиним рейтинговим кандидатом у президенти, щодо якого ми не виявили масштабних оплачених кампаній у Facebook.
Найактивніше кошти на антипіар кандидатів у президенти витрачали сторінки Міністерство бариг, Цинічний Бандера, Жовта стрічка, Зрада/перемога та Бойкот Партії регіонів.
Як з'ясувало видання theБабель, у контактній інформації цих сторінок зазначено однаковий номер телефону, який належить Ганні Сіпачовій. Вона працює в агентстві Postmen.
Рух ЧЕСНО виявив й інші сторінки, ймовірно, пов'язані з агентством Postmen. Так, номер телефону Ганни Сіпачової та адреса Postmen зазначені в контактних даних сторінки Zelenka. Ця сторінка на поширення негативних дописів проти Зеленського витратила майже 35 тисяч доларів. Не містять контактних даних, але схожі за контентом на попередні сторінки Слуга урода, Майонезна баночка та Коломойський – президент (сторінку видалено). Вони витратили ще щонайменше 40 тисяч доларів.
У Postmen цю інформацію не коментують.
У виборчому фінансовому звіті Порошенка є платежі на користь Postmen (4 мільйони), однак вони заледве покривають видатки на ведення офіційних сторінок Порошенка, зазначають в ЧЕСНО.
Тепер Ярослав Ведмідь, засновник і керівник компанії Postmen, на парламентських виборах веде кампанію «Голосу». У партії наголошують, що співпрацюють не з Postmen, а особисто з Ярославом. Також у «Голосі» кажуть, що Ведмідь запевнив їх, ніби не має стосунку до «чорнухи» на президентських виборах.
Сама по собі негативна реклама проти опонентів на виборах не є проблемою, зазначають в ЧЕСНО. Проблема виникає тоді, коли ця агітація є неконтрольованою – як з погляду поширення неправдивої інформації про політичних опонентів, так і з точки зору її фінансування.
У русі наголосили, що на сьогодні можна визначити лише орієнтовну вартість таких кампаній, проте не завжди можна відстежити походження коштів, якими їх оплачували.
- Поділитися: