У Києві відновили будівництво метро на Виноградар — начальник метрополітену

«Київметробуд» відновив будівництво ділянки метро зі станції «Сирець» до житлового масиву «Виноградар».

Про це розповів начальник Київського метрополітену Віктор Брагінський в інтервʼю ТСН.

За його словами, з початком повномасштабної війни та запровадженням воєнного стану будівництво метро на Виноградар зупинили, бо генпідрядник повідомив Київський метрополітен, що не має можливості продовжувати роботи.

«Зараз генпідрядник все ж таки відновив будівельні роботи. Звичайно, що на темпи будівництва впливає поточна ситуація, адже бригади будівельників і всі, хто залучений до будівництва, під час повітряної тривоги повинні бути у безпеці. Крім того, нестабільне електропостачання уповільнює робочий процес», — сказав він.

Брагінський додав, що попри труднощі, які виникають через війну, київська міська влада та метрополітен «докладають максимум зусиль, щоб цей проєкт продовжувався».

«Сьогодні дуже важко назвати чіткий термін закінчення робіт. Бо неможливо спрогнозувати навіть те, що буде завтра. Але можу сказати, що зараз генпідрядник зосередив роботу над тими ділянками, які потребують першочергового виконання робіт», — зазначив начальник.

Так, на відкритих ділянках є котловани, і якщо їх залишити відкритими, то через щільне будівництво поруч вони просто можуть обвалитися, зазначив Брагінський.

«Нам потрібно насамперед ліквідувати техногенну небезпеку — закріпити вже збудовані тунелі і накрити їх, а потім перейти до будівництва другого тунелю від станції "Мостицька" до станції "Сирець". Один тунель між ними довжиною 1249 метрів вже збудований, тепер потрібно побудувати другий. Як і раніше, його буде будувати прохідницький щит "Галина"», — сказав він.

Нагадаємо, що у січні прокуратура через суд стягнула з «Київметробуду», що є генпідрядником будівництва метро на Виноградар, понад 139 мільйонів гривень. Як виявилося, ця компанія поклала 1,5 мільярда гривень із бюджету на будівництво підземки на депозит.

Як тривало будівництво?

У липні 2018-го Київська міська державна адміністрація затвердила проєкт будівництва ділянки метро зі станції «Сирець» до житлового масиву «Виноградар». Під час першої черги будівництва планували з’єднати станцію «Сирець» із новоствореною станцією «Проспект Правди», звести ще одну станцію — «Мостицьку» — та вилкове відгалуження до станції «Виноградар».

Першу чергу будівництва планували виконати за 36 місяців (тобто до кінця 2019-го). Разом із новою ділянкою метро в Подільському районі планують створити електродепо.

Дату відкриття метро на Виноградар переносили вже кілька разів. Ще в червні 2021 року міський голова Києва Віталій Кличко переконував, що до кінця 2021-го поїзди вже поїдуть на Виноградар.

Проте на початку вересня «Київметробуд» попросив перенести термін закінчення першої черги будівництва на 2023 рік. До того ж підрядник заявив, що завершити будівництво зможе лише «за умови доведення відповідних цільових бюджетних призначень».

ЗгодомГосподарський суд дозволив «Київметробуду» продовжити будівництво метро на Виноградар у Києві до кінця 2022 року. Київська влада з таким рішенням не погодилась і подала апеляцію.

У жовтні 2022 року Київрада скоротила видатки на фінансування метрополітену, оскільки будівництво метро на Виноградар зупинилося, повідомляв директор Департаменту фінансів КМДА Володимир Репік на запит «Вечірнього Києва».