У Литві розглядають створення коридору для експорту українського зерна через Білорусь
Міністр транспорту та зв'язку Литви Маріус Скуодіс бачить лише два реальні шляхи експорту зерна з України: розблокувати українські порти за допомогою міжнародних інституцій або створити гуманітарний вантажний коридор через Білорусь.
Про це пише Delfi.
«Якщо світова спільнота може говорити про нестачу продовольства у світі, тому що неможливо експортувати українське зерно, то треба наважитися і розблокувати українські порти, щоб кораблі могли ходити. Другий варіант — використовувати наявну інфраструктуру. Це перевезення зерна через Білорусь», — сказав Скуодіс.
За словами міністра, транспортування зерна через Білорусь дозволило б задіяти всі потужності Клайпедського порту, а також потужності портів Латвії та Естонії. Але для цього потрібен гуманітарний коридор.
За словами Скуодіса, наразі переговори щодо такого коридору проводяться, але за це мають бути відповідальні міжнародні інституції — ООН чи Єврокомісія.
Литовський міністр зазначив, що залізниця через Білорусь є найкращим шляхом для експорту зерна з України через Клайпедський порт, оскільки її колія однакова. Логістика між Україною та Литвою ускладнена різними залізничними коліями: в Україні та Литві досі використовується російські, а в Польщі — європейські, тому під час перевезення вантажів необхідно міняти залізничний транспорт.
Окрім того, головною проблемою транспортування зерна в обхід Білорусі є нерозвинена залізнична інфраструктура. Так наразі з Польщі до Литви можуть ходити лише 2-3 потяги на день.
За словами міністра, Клайпедський порт здатний обробляти 8 мільйонів тонн вантажів, не враховуючи термінал навалювальних вантажів. Ці потужності ще можна збільшити шляхом інвестицій, але через інфраструктурні обмеження зараз в Литву можна привозити лише 1-1,5 млн тонн українського зерна на рік.
- Поділитися: