У Мінцифри розповіли, як працюють над впровадженням проєкту «Е-резидент»
Міністерство цифрової трансформації в межах провадження проєкту «Е—резидент» розпочало імплементацію ухвалених нормативно—правових актів у технічні рішення. Зокрема, нині пропрацьовують інструменти відкриття банківських рахунків для е—резидентів.
Про це нам розповів заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков.
Також триває робота над системою «Е-резидент», яка буде містити вебверсію та мобільний застосунок. Там е-резиденти матимуть можливість подати заяву, пройти перевірку, отримати РНОКПП та згенерувати «Дія Підпис». Відтак е-резидент зможе зареєструватися як ФОП і відкрити банківський рахунок.
Борняков також розповів, що Нацбанк уніс зміни до постанови, що дозволить проєкту згодом повноцінно запрацювати в Україні. Е-резиденти після сплати податків в український бюджет зможуть переказувати зароблені кошти в іноземній валюті на власні рахунки за кордоном.
«Ми вели довгі перемовини з НБУ з цього приводу — вдячний колегам, що нас почули. Тут не йдеться про жодний тиск на валютний ринок та міжнародні резерви України», — зазначив посадовець.
Він уточнив, що в межах операцій не відбуватиметься купівля іноземної валюти — виводити кошти матимуть право тільки е-резиденти, тобто люди, що не мають джерела походження доходів в Україні. Вони не можуть надавати свої послуги українцям.
Що передувало?
З 1 квітня, як писали у Мінцифри, почав діяти закон про е-резидентство. Незабаром відбудеться тестування проєкту для держорганів. А після затвердження всієї необхідної додаткової нормативно-правової бази іноземні IT-спеціалісти зможуть онлайн ставати підприємцями в Україні та сплачувати податки в держбюджет.
Згідно із законом, е-резидентами не можуть стати підприємці, які мають дохід в Україні. Це означає, що е-резиденти надаватимуть послуги виключно іншим іноземцям. Громадяни росії та країн, що входять у «сірий» чи «чорний» список FATF, стати е-резидентами не зможуть.
- Поділитися: