У росії зламалися три цивільні літаки за день. Ймовірно, через санкції

Boeing 777 російського «Аерофлоту». Ілюстративне фото
Boeing 777 російського «Аерофлоту». Ілюстративне фотоWikimedia Commons / Konstantin von Wedelstaedt

У найбільшого російського авіаперевізника — компанії «Аерофлот» — за один день сталися одразу три технічні поломки, які не дозволили пасажирам здійснити рейси.

Про це повідомляє Moscow Times.

1 жовтня літак Boeing 777 не зміг вилетіти з Пхукета (Таїланд) до Москви через пошкодження шасі. В авіакомпанії стверджують, що поломка виникла через дії співробітників аеропорту Таїланду. Пасажирів переспрямували на інші рейси.

Також у Москві застрягли 400 пасажирів «Аерофлоту», які збиралися до Туреччини. Їх намагалися доставити в Анталію двічі. Перший борт негайно повернули в аеропорт вильоту через загоряння двигуна.

Другий літак також виявився зламаний: його ремонтували 1,5 години, не випускаючи людей із салону, але ці спроби успіхом не увінчалися. Зрештою пасажири змогли вилетіти до Туреччини із затримкою у 8 годин. Як компенсацію їм видали купони на 600 рублів (майже 6 євро).

За підрахунками видання «Новая газета. Европа», літаки російських авіакомпаній стали ламатися у польоті вдвічі частіше. За перші пів року 2023-го було зафіксовано понад 120 таких випадків, тоді як за попередні п'ять років за аналогічний період — у середньому 55.

Найчастіше у літаків ламаються двигуни та шасі. Також зустрічаються проблеми з гальмами, закрилками, системою кондиціювання та лобовим склом.

З весни 2022 року авіаперевізники вимагають від персоналу не вносити дефекти техніки в бортові журнали, внаслідок чого літаки часто літають несправними, писало видання «Проект». Також повідомлялося, що пілоти «Аерофлоту» почали відключати гальма, які відмовили, через неможливість їх замінити.

До чого тут західні санкції?

Після повномасштабного вторгнення росії до України Євросоюз, США та Велика Британія закрили небо для російських літаків. Під санкції потрапили найбільші російські авіакомпанії та їхні керівники.

Виробники Boeing та Airbus припинили постачання запчастин, техобслуговування та підтримку російських авіаліній. Також через обмеження розірвали договори лізингу.

Попри санкції та дефіцит запчастин, російські авіакомпанії продовжують експлуатувати 467 літаків Airbus і Boeing.

В Airbus наголошували, що компанія більше не підтримує контакти з російськими авіакомпаніями. Водночас Airbus відомо про труднощі з підтримкою польотів літаків, оскільки росіянам важко замінити відсутні компоненти.

Як писав Bloomberg, більшість західних літаків продовжують літати в росії, хоча вони відрізані від важливих оновлень програмного забезпечення та обслуговування, яке необхідне для гарантії їхньої льотної придатності. Щоби продовжувати роботу, російські авіаперевізники закуповують запчастини з «дружніх» країн, а також переміщують компоненти з одного літака в інший.