У США відклали запуск послуг 5G-зв'язку в аеропортах. Перевізники бояться, що він вплине на бортові прилади літаків

Найбільші американські телекомунікаційні компанії AT&T та Verizon домовилися відкласти запуск своїх послуг 5G в деяких аеропортах, оскільки авіакомпанії побоюються, що це вплине на роботу бортового обладнання.

Про це пише Financial Times.

Цьому рішенню передували протести авіаперевізників. Одразу декілька міжнародних авіакомпаній, зокрема Emirates, Air India, All Nippon Airways та Japan Airlines, заявили, що скасують рейси до Сполучених Штатів через загрозу безпеці літаків та навігаційним системам.

Врешті-решт AT&T заявила, що добровільно погодилася відкласти запуск своїх послуг 5G біля злітно-посадкових смуг аеропортів, але наголосила, що в інших місцях послуги запрацюють, як планувалося. Verizon також заявила, що запустить свою мережу 5G 19 січня, але добровільно вирішила обмежити її навколо низки аеропортів.

Обидві компанії заявили про «розчарування» неспроможністю Федерального управління авіації США (FAA) безпечно запровадити технологію 5G, не порушуючи роботу авіаперевізників.

Президент США Джо Байден подякував телекомунікаційним компаніям за це рішення. Він заявив, що чиновники продовжать переговори, щоб знайти «постійне, дієве рішення щодо проблем у ключових аеропортах».

Що передувало?

AT&T та Verizon мали розгорнути послуги 5G ще 5 січня. Вони вже відкладали його запуск через скарги авіакомпаній на можливі перешкоди.

Телекомунікаційні компанії витратили десятки мільярдів доларів на оновлення своїх мереж, щоб розгорнути технологію 5G, яка забезпечує набагато швидші інтернет-послуги та кращі можливості підключення.

Але авіакомпанії побоюються, що сигнали 5G C-діапазону порушують роботу навігаційних систем літаків, особливо тих, які використовуються в погану погоду.

У грудні 2021-го Boeing та Airbus навіть звернулися до адміністрації Байдена з проханням поки не запускати 5G через можливий збій у роботі радіолокаційних висотомірів.

На початку грудня FAA також опублікувало спеціальні директиви про 5G-зв'язок, де попереджало, що не можна покладатися тільки на радіовисотоміри та іншу автоматику на малих висотах, де сигнал 5G може перешкоджати бортовим приладам. Попри це у FAA вважають, що 5G та авіація «будуть безпечно співіснувати».