Українська мова у сфері обслуговування: омбудсмен розповів, скільки скарг надійшло за перший тиждень
За перший тиждень дії статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за якою вся сфера обслуговування має перейти на українську, до мовного омбудсмена зі скаргами щодо порушень звернулися 34 людини.
Про це повідомив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь у Facebook.
Він зазначив, що загалом за останні тиждень було 195 скарг. Найбільше скаржилися на порушення щодо мови у Києві та Київській області (74 скарги). Найменше звернень надійшло з півдня та сходу України. Львів’яни надіслали їх 17, одесити та харків’яни — по 12.
На що скаржилися?
Як каже Кремінь, більшість звернень стосувалася відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів (117), про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 34 людини, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою — 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти — 4, використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків — 3.
Також на телефонну лінію секретаріату омбудсмена по надання додаткової інформації та консультацій звернулося близько 50 людей. Громадяни, серед іншого, просили пояснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача.
Омбудсмен переконаний, що така невелика кількість звернень і скарг на порушення у сфері обслуговування — це результат інформаційної кампанії та роз'яснювальної роботи серед органів державної влади та місцевого самоврядування, малого та середнього бізнесу, мережевих закладів торгівлі, медичних установ, освітніх закладів та соціальної сфери.
«Це свідчення законослухняності більшості представників сфери обслуговування, які, попри карантинні обмеження, продовжують створювати кращі умови для громадян України», — каже Кремінь.
Що за закон?
З 16 січня в Україні набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за якою вся сфера обслуговування має перейти на українську.
Зокрема ця стаття передбачає, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна. Отже, підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи-підприємці та інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають надавати інформацію про товари та послуги, а також обслуговувати людей саме українською.
Це стосується як продавців, так і виконавців. Де б ви не отримували послугу ㅡ у супермаркеті, банку, кав'ярні чи інтернет-магазині ㅡ вас мають обслуговувати державною мовою.
Водночас інформація може дублюватися іноземною мовою, а на персональне прохання клієнта обслуговувати можуть мовою, що прийнятна для обох сторін.
- Поділитися: