Уперше прем’єра високобюджетного фільму вийде на стриминґовому сервісі. Кінотеатри шоковані
Компанія Disney вирішила організувати прем’єрний показ свого фільму «Мулан» — римейку однойменного мультфільму 1998 року — на власній стриминґовій платформі Disney+. Це вперше прем’єра фільму з таким бюджетом (200 мільйонів доларів) відбувається онлайн, а не в кінотеатрах.
Стрічка буде доступна для підписників Disney+ із 4 вересня за 30 доларів. Керівник Disney Боб Чапек уточнив, що в тих країнах, де сервіс наразі недоступний (а Україна входить до їх числа), прем’єра «Мулан» відбудеться все ж у кінотеатрах — того ж 4 вересня.
«Ми вважали важливим пошук альтернативних шляхів показу цього вкрай підходящого для сімейного перегляду фільму — і якнайшвидше», — додав Чапек. Утім це все одно означає, що кінотеатральної прем’єри «Мулан» не буде, зокрема, в Австралії, Австрії, Канаді, Франції, Індії, Німеччині, США, Великій Британії та ще деяких країнах.
Як зазначає The Guardian, рішення Disney «шокувало» власників кінотеатрів. Через пандемію коронавірусу заклади були змушені закритися, а виробники фільмів — призупинити роботу над новими проєктами. Кінотеатри ж сподівалися хоча б частково компенсувати втрачені кошти за рахунок прем’єри «Мулан», а також «Тенета» Кристофера Нолана, запланованої на 3 вересня.
У чому важливість рішення Disney?
Зазвичай великі виробники викладають свої високобюджетні стрічки на стриминґові сервіси тільки після так званого «вікна» в 70-90 днів, коли ті зберуть достатньо грошей у прокаті. Часи пандемії коронавірусу, коли кінотеатри були змушені закритися, змусив компанії переглянути звичний формат дистрибуції кіно.
Саме Disney у 2019 році заробив рекордні 13,2 мільярда доларів на прокаті своїх стрічок. А от через пандемію в компанії справи не дуже: у третьому фінансовому кварталі (закінчився 27 липня) компанія втратила майже 5 мільярдів доларів — це перші її втрати за близько 20 років. І лише Disney+ з понад 60 мільйонами підписників має непогані показники. Утім наразі важко прогнозувати, чи зможе «Мулан» зібрати заплановані понад 1 мільярд доларів каси онлайн.
У травні на експеримент пішов Universal, виклавши онлайн анімаційний фільм «Тролі 2: Світове турне». При бюджеті в 90-110 мільйонів доларів за перші три тижні онлайн у США стрічка принесла 100 мільйонів. Утім перші «Тролі» (бюджет 125 мільйонів) принесли за всі п’ять місяців прокату у США трохи більше 120 мільйонів.
- Поділитися: