Усі ключові чорноморські порти України приймали судна останнім часом — Bloomberg

Десять суден, попри погрози росії, без інцидентів звершили рейси до основних українських портів на Чорному морі.

Про це пише Bloomberg.

Інформаційне агентство зазначає, що прохід суден свідчить: смілива ставка України на створення власного торговельного маршруту після краху «зернового коридору» виправдалася.

А втім, Bloomberg зауважує, що поки що успіх здебільшого символічний, оскільки від суден досі вимагаються обережні маневри поблизу узбережжя Болгарії та Румунії, коли вони прямують до України.

За словами джерел, знайомих із ситуацією, два судна дійшли до Одеси 1 жовтня, ще два — до Чорноморська, того ж дня ще одно судно прибуло до порту Південний.

Це на додаток іще до п’яти суден, які вже пройшли тимчасовим коридором, завантажились і вийшли назад у море 16 вересня.

Це означає, що всі три ключові чорноморські порти України відновили приймання суден, наголосили у Bloomberg. Окремо п’ять суден, які застрягли в Україні з початку війни, скористалися тим самим маршрутом.

А втім, це все ще небагато, якщо порівняти із сотнями рейсів, що відбувались у межах Чорноморської зернової ініціативи. Однією з проблем є страхування суден, які плавають у ризикованому районі, вказало агентство.

Водночас на знак того, що нова стратегія України працює, страховий брокер Miller запропонував «повне страхування військових ризиків» для суден, які скористаються тимчасовим коридором.

Тимчасові коридори до портів України

Після зриву «зернової угоди» росія вдалася до системних повітряних атак на портову інфраструктуру для зупинки українського агроекспорту. Водночас спостерігаються інформаційні спекуляції та спроби провокацій у Чорному морі для впливу на рух суден до українських портів.

У відповідь Україна запропонувала тимчасові маршрути у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (ІМО). Міністр інфраструктури Олександр Кубраков каже, що Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає росію припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.

Коридори почали діяти з 8 серпня 2023 року. У Мінвідновлення зазначали, що передусім вони використовуються для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення рф.

JOSEPH SCHULTE став першим судном, яке скористалося такою можливістю. Тоді вдалося вивезти понад 30 тисяч тонн вантажу, зокрема з продовольством.