Міністерство інфраструктури очікує, що після ухвалення закону про внутрішній водний транспорт вантажні перевезення річками України зростатимуть на 5-8 мільйонів тонн щороку.

Про це на онлайн-брифінгу заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

За його словами, метою законопроекту є створити рівні умови у сфері внутрішнього водного транспорту, лібералізувати його роботу, зокрема допустити іноземні судна та скасувати плату для українських суден за проходження шлюзів.

Міністр очікує, що закон ухвалять вже у червні 2020 року, цей рік має стати підготовчим, а вже з 2021 року відомство очікує, що перевезення зростатимуть на 5-8 мільйонів тонн щороку і становитимуть у підсумку 30 млн тонн на рік.

Зазначимо, що у 2019 році українськими річками (здебільшого Дніпром) перевезли 11,79 мільйона тонн вантажів.

Також Криклій розповів, що розвиток внутрішнього водного транспорту є кроком до збалансування вантажних перевезень, зокрема «перенесення» 1 мільйону вантажу з автомобілів на водний транспорт дозволяє запобігти шкоді дорогам на 250 мільйонів гривень.

Крім цього, міністр назвав попередню суму, яку планують витрачати на очищення Дніпра — до 700 мільйонів гривень на рік. Ці гроші — частина Дорожнього фонду.

«Можна сказати, що ми забираємо частину грошей з доріг, але завдяки збільшенню завантаженості річок дороги менше зношуватимуться», — пояснив він.

Нагадаємо, наприкінці квітня Рада ухвалила в першому читанні законопроект про внутрішній водний транспорт, який передбачає лібералізацію цієї сфери, зокрема і для розвитку міжнародних торгових шляхів. Так, ухвалення закону має дозволити створити шлях Е-40, що з'єднає Чорне та Балтійське моря та надасть Білорусі вихід до моря.

Раніше в уряді повідомляли, що реформа внутрішньо водного транспорту та залізниці здатна забезпечити пришвидшення зростання економіки України на 3% ВВП щороку. Також там запропонували відмовитися від річкового та інших зборів, щоб стимулювати розвиток цієї галузі.

Поділитись: