ENRU

Усі на байк: як працює веломайстерня-кафе — БІЗНЕС-ПЛАН

Київ велосипедний — таке майбутнє для рідного міста бачать і наближають власники кафе-веломайстерні-веломагазину lifecycle. Подружжя Хворостенко відкрило заклад, де раді всім, хто крутить педалі. Як просувати бізнес, пов’язаний із велосипедами в тотально автомобільному місті, розповідає Громадському засновник проекту Олексій Хворостенко

Наші основні клієнти — це ті, хто крутить педалі.

Колись я почав співпрацювати з благодійним магазином «Ласка», організував у них невеличку майстерню. Тоді мені знадобилося місце, де б я працював, у центрі, неподалік своїх клієнтів... Ми допомагали один одному, у мене були інструменти, у них — багато поламаних речей. Часто приносили велосипеди, щоби передати дітям. Тоді й народилася ідея об’єднати в одному місці майстерню, магазин і кафе.

Такі місця існують по всьому світу, особливо в країнах, які розвивають велосипедну інфраструктуру — в Італії, Німеччині.

Засновник проекту lifecycle Олексій Хворостенко (праворуч) Фото: lifecycle.kiev

Головна ідея — робити все для того, щоби велосипедист почувався комфортно.

Для відкриття закладу знадобилося близько 40 тисяч доларів. Мені пощастило — отримав безпроцентний кредит від близьких.

Спочатку я поділив справу на три складових: майстерня, кафетерій та магазин. І гроші розділили відповідно. Близько 7-8 тисяч доларів на кожен напрямок. Решта— це резервний фонд і можливість маневру. Можливість вийти на необхідні обсяги.

Щомісячні витрати — це оренда, комунальні, зарплатня  працівникам, податки... Близько 1000 доларів на місяць.

Ми розраховуємо на довгі терміни, не на рік, і не на два, і навіть не на 5. Плануємо, що це стане культовим місцем для велосипедистів, що й через 5, 7, 10 років будемо тут... Наразі уявляю це саме так. 

Навіть у веломагазинах немає можливості припаркувати велосипед, заборонено заводити всередину. Тож ми прагнемо зробити максимально зручне і дружнє для велосипедистів місце. Де можна сісти й відпочити. Здавалося б, усе дуже просто, але досі такого ніхто не робив.

Фото: lifecycle.kiev

Довелося робити ремонт, тому що приміщення було офісне. Столи, барна стійка — увесь бар зроблений своїми руками. Ми намагалися економити на техніці, економити на всьому, позаяк купувати нові речі можливості не було. Тому намагалися брати якісне, приміром, заощаджували на тому ж холодильнику, щоби придбати якісний блендер.

Плануємо акцентувати увагу на продажу електричних велосипедів — саме електровелосипеди в нашому місті дозволять вирішити транспортні проблеми. Через особливості рельєфу і чималі відстані, звичайні велосипеди в Києві — не найкращий вибір. 

Коли кажеш, що пересуваєшся на велосипеді містом, над тобою починають сміятися, мовляв, як мінімум це небезпечно. Кажуть, ось побудують доріжки — і поїду. Насправді все починається інакше. 

Спочатку з’являються велосипедисти, тобто користувачі велодоріжок. Відтак критична маса велосипедистів починає боротися за свої права. Я хочу, щоби на дорогах було безпечніше. Тому починаю заохочувати всіх пересідати на велосипеди.

Якщо знизять швидкість автомобілів у місті, якщо будуватимуть транспортну інфраструктуру, виходячи з потреб усіх учасників дорожнього руху, дороги стануть безпечнішими.

Фото: lifecycle.kiev

Ми познайомилися з дружиною, коли вона купила в мене велосипед, причому я його лагодив спочатку заради власного задоволення. А вийшло так, що робив велосипед майбутній дружині.

Найкрасивіші велосипеди робилися взимку. Є час, нікуди не треба  поспішати. Улітку треба робити швидко, щоби людина вже ввечері мала змогу кататися, а довгі проекти, які вимагають серйозного опрацювання, реалізовуються взимку... Цієї зими займатимусь пропагандою зимового катання. Не буває поганої погоди, буває погане екіпірування. Розширюватиму культурну діяльність, почну показувати фільми. Улаштую клуб за інтересами для зимових велосипедистів.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — спільний проект Громадського і каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.

Підписуйтесь на наш канал в Telegram