Постанова, яка зруйнувала всі шаблони про класичний балет. Історія, що стирає часові межі. Хореографічне шоу, яке вже побачили понад 60 тисяч глядачів. Усе це про балет «Великий Гетсбі». Його прем’єра відбулася у Києві в жовтні 2014-го — і він продовжує підкорювати світ.

Балет, після якого неможливо заснути

Крім «Великого Гетсбі», брати Олександр та Олексій Польові працюють у сфері енергетики й аграрної промисловості. Після зустрічі з танцівником Денисом Матвієнком вирішили зробити щось, що підкорить світ. В основу балету поклали сюжет всесвітньо відомого роману Френсіса Скотта Фіцджеральда.

У виставі беруть участь українські танцівники, артисти з Маріїнського театру та балету Дуайта Родена.

«Розкрию вам таємницю. Половина людей нашої команди — непрофесійні танцівники. Вони не мають хореографічної освіти. Здебільшого ми брали людей не з театрів чи танцювальних ансамблів. Це були люди з вулиці. Брейк на Хрещатику танцювали», — розповідає Денис Матвієнко.

Над проектом працювала інтернаціональна команда. Музику для балету написали український композитор і продюсер Костянтин Меладзе та джазовий піаніст і аранжувальник Юрій Шепета.

Режисером-постановником став американський хореограф Дуайт Роден, який ставить шоу провідним зіркам Голлівуду.

Головну партію Джея Гетсбі виконав Денис Матвієнко — єдиний у світі володар чотирьох Гран-прі міжнародних балетних конкурсів.
Постановочний період «Великого Гетсбі» тривав 8 місяців. Танцівники втратили по 8-10 кілограмів ваги, тренувалися до 10 годин без упину.

Денис Матвієнко та  Анастасія Матвієнко під час генерального прогону балету «Великий Гетсбі» у Києві, 28 жовтня 2014 року Фото: Владислав Мусієнко/УНІАН

Балету бути чи не бути?

Створення балету «Великий Гетсбі» збіглося з трагічними подіями на Майдані. Плани про якісне промо та яскраве висвітлення проекту вмить зруйнувалися. Заразом у продюсерів виникло питання етичного характеру... Чи не стане це шоу «бенкетом під час чуми»?

«Це наша країна і наше місто. Ситуація складна. З одного боку, можна було зупинити проект. Сказати, що не час. З другого, — а що змінилося б? Нічого. Тому потрібно розвивати свою державу, давати нові робочі місця, створювати цінності всередині країни і робити її кращою за допомогою подібних проектів», — каже продюсер Олександр Польовий.

Квитки на шоу розкупили за кілька тижнів до прем'єри. Інвестори розраховували на гастролі в Росії, сподівалися там вдосконалити виставу, вийти зі збитковості і лише тоді вирушати в Європу. Але Росія для «Великого Гетсбі» закрилася, тож довелося одразу підкорювати західні сцени.

Після Києва з не меншим аншлагом «Великий Гетсбі» пройшов в Одесі, а відтак одразу вирушив за кордон: Мінськ, Рига, Відень, Берлін, Париж — лише частина міст.

Тепер брати Польові ведуть перемовини, зокрема, зі США та Канадою.

Генеральный прогон балету «Великий Гетсбі» у Києві, 28 жовтня 2014 року Фото: Владислав Мусієнко/УНІАН

Де півмільйона — там і мільйон

Усі фінансові витрати проекту продюсери взяли на себе: від гонорарів артистам до організації гастрольних турів. Спершу розраховували на інвестиції у півмільйона євро. Однак згодом цифра зросла вдвічі.

Третина коштів пішла на просування балету. Кожна країна має свої особливості. Десь найефективнішою є зовнішня реклама, десь — телебачення. У такій консервативній країні, як Німеччина, донині сильний авторитет друкованих медіа. А в Молдові продаж квитків безпосередньо залежить від погоди.Однак основний промо-актив — це соцмережі.

Орієнтуватися в особливостях місцевого ринку продюсерам допомагають професійні промоутери. Сьогодні вартість рекламної кампанії в одному європейському місті становить близько 13 — 15 тисяч доларів. Щоб охопити всі канали просування і в буквальному сенсі завісити зовнішньою рекламою кожну вулицю, потрібно заплатити вдвічі більше.

Бюджет вистави «Великий Гетсбі» в Європі варіюється в межах 60-80 тисяч доларів:

35% — оренда майданчика, забезпечення технічного райдера та доставка декорацій

30% — гонорари артистів і роялті

10% — отримують квиткові оператори за організацію продажу квитків

10% — промо

5% — трансфери

10% — прибуток

Щоб вийти «в нуль», потрібно продати 70% білетів. Найчастіше місць у великому театрі купується на близько 80-100 тисяч євро, залежно від спектаклю. Тобто якщо сума з продажу квитків сягає 70 тисяч євро, балет виходить у нуль. Усе, що вище цієї цифри — заробіток.

Наразі продюсерам удалося повернути лише 75% інвестицій. Решту вкладень вони планують отримати за наступні півтора роки.
Озираючись на пройдений шлях, брати кажуть, що витрати можна було б скоротити щонайменше втричі. Але вірять, що будь-який досвід, навіть негативний, це свого роду інвестиція в майбутнє.

ДИВІТЬСЯ ВСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — спільний проект Громадського й каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.

Поділитись: