Як та куди подати скаргу на дії сімейного лікаря? Що робити, якщо вимагають гроші за безоплатні медичні послуги? Хто та як довго розглядатиме вашу скаргу? І хто допоможе подати на медзаклад у суд?

На ці питання hromadske відповіли в Інституті аналітики та адвокації — недержавному аналітичному центрі, який досліджує проблеми медицини.

Куди поскаржитися на дії медичних працівників?

Якщо ви незадоволені діями медпрацівників, у вас є до них претензії — маєте кілька варіантів, куди можна подати скаргу:

Також зі скаргою до Міністерства охорони здоров'я можна звернутись онлайн.

Куди поскаржитися, якщо з вас вимагають гроші за безоплатні послуги

Якщо ж медпрацівники вимагають від вас грошей за послуги, які є безоплатними — у вас є додаткова можливість: поскаржитись у Національну службу охорони здоров’я (НСЗУ).

«Якщо ваш сімейний лікар вимагає гроші за прийом або за послуги, які входять до безоплатного пакету, він порушує ваші права як пацієнта, — розповідає юрист Інституту аналітики та адвокації В'ячеслав Курило. — У такому випадку можна звернутися у Національну службу здоров’я України. Також громадянин може в будь-який час анулювати вже підписану декларацію. Для цього достатньо лише обрати нового лікаря і підписати з ним нову декларацію».

У контакт-центр НСЗУ можна подзвонити за номером 1677. Скаргу також можна подати онлайн.

Перевірити, які послуги наразі є безоплатними, можна тут.

Аби ми створювали більше важливих матеріалів для вас, підтримайте hromadske на Спільнокошті. Будь-яка допомога має велике значення.

Як писати скаргу?

Письмову скаргу можна відправити поштою або занести особисто.

Скарга має містити:

- прізвище, ім’я, по батькові;

- ваше місце проживання;

- суть скарги;

- ваш підпис і дату подання.

Якщо скарга електронна, то треба вказати електронну пошту, на яку вам надішлють відповідь. Або як можна з вами зв’язатись в інший спосіб.

Також до скарги можна додати документи, необхідні для її розгляду. 

Розгляд скарг — безкоштовний.

Як довго розглядатимуть скаргу?

За законодавством України, звернення громадян, в тому числі й скарги, розглядають не довше одного місяця від дня, коли таке звернення надійде.

У разі, якщо скаргу не потрібно додатково вивчати, її мають розглянути не довше ніж за п'ятнадцять днів.

Строк можуть подовжити, але загалом термін вирішення питань у скарзі не може перевищувати сорока п'яти днів.

І не забувайте про суд!

Якщо ви не згодні з рішенням по своїй скарзі — маєте право не пізніше ніж через місяць поскаржитись до органу або посадової особи вищого рівня.

Але те, що ви вже відправили скаргу, не позбавляє вас права паралельно подати на медзаклад у суд.

Допомогти в цьому можуть у Центрах з надання безоплатної правової допомоги.

Поділитись: