УКРАЇНА

Як стати власником недорогого авто

25 липня, 2018 18:36
УКРАЇНА/Як стати власником недорогого авто
Зберегти
Вигляд
Існує три найпоширеніші способи купівлі недорогих авто: придбання уживаного автомобіля української реєстрації, автівки на американському аукціоні або ж «євробляхи» на іноземних номерах.

Загальний парк легкових авто в Україні, за даними аналітичної групи AUTO-Consulting, перевищує 9,1 мільйонів автомобілів, а на 1 тисячу українців припадає понад 200 власників авто.  

Як і в усьому світі, покупці автівок, які мріють пересісти з громадського транспорту за кермо власного авто, і бажають зробити це за найменшу ціну, орієнтуються на сегмент уживаних автомобілів. Україна — не виняток.

Існує три найпоширеніші способи купівлі недорогих авто: придбання уживаного автомобіля української реєстрації, автівки з американських страхових аукціонів або ж «євробляхи» на іноземних номерах.

Українська автівка

Експерти кажуть — придбати вживаний автомобіль з українською реєстрацією і переоформити його на нового власника в Україні можна протягом доби. Покупець зазвичай може віч-на-віч поспілкуватися з власником, дізнатися все про технічний стан й історію обслуговування автомобіля. Утім, далеко не всій технічній інформації, яку надають продавці авто, варто вірити.

«Накрутити показники пробігу на автомобілі простіше простого. І це роблять абсолютно всі: і перекупники, і господарі авто. Шукати автомобіль з реальним пробігом, а надто у великих містах — все одно, що шукати голку в копиці сіна», — каже торговець автомобілями Євген Ємельянов.

Євген Ємельянов розповідає про плюси й мінуси придбання вживаного автомобіля, Київ, 18 липня 2018 року Фото: Дмитро Русанов/Громадське

Недобросовісні продавці можуть не повідомити про виявлені недоліки, водночас завищити ціну. Об'єктивнішу картину можна отримати, звернувшись до спеціалізованих компаній, які професійно займаються обслуговуванням операцій з авто на вторинному ринку. Купуючи уживану машину, необхідно перевірити її технічний стан на СТО, а також з'ясувати всі нюанси юридичної історії й питання власності.

Вартість уживаних автівок з українською реєстрацією знижується в залежності від віку. Авто віком 3-5 років з пробігом 50 тисяч кілометрів обійдеться на третину дешевше, порівняно з новим. Віком 5-7 років з пробігом 100 тисяч — дешевша наполовину, а віком понад 10 років з пробігом 200 тисяч кілометрів можна придбати дешевше й на 80%. Водночас розмитнення і сплата акцизу за авто з вторинного ринку не знадобляться.

Аукціонні авто

Однак на українському ринку уживаних автомобілів машини з українською реєстрацією програють у ціні не лише «євробляхам», а й автівкам, придбаним на заокеанських аукціонах. Вони дешевші у в середньому на 20-30%.

Невисока ціна придбаних у США на аукціонах страхових компаній автівок має просте пояснення: такі машини потрапляли в ДТП, це може бути також «потопельник» або авто, яке викрадали. Через високу вартість послуг СТО в Америці чимало битих авто там не ремонтують, а продають на аукціонах за ціною настільки малою, що автомобілі вигідно везти через океан і ремонтувати тут.

«В Україні ремонт обійдеться не 9800, а близько 2000 доларів. Тобто приблизно чверть, а то й п'яту частину тієї суми, яку визначила американська страхова компанія. Автомобіль, який в Україні коштує 17 тисяч доларів, якщо його завезти з Америки, може коштувати 12», — каже виконавчий директор компанії «Євро Авто Ліга» Ілля Радько-Гогінава.

Ілля Радько-Гогінава (ліворуч) каже, що через високу вартість послуг СТО в Америці чимало битих авто не ремонтують, а продають на аукціонах за низькою ціною в інші країни, де ремонт обійдеться значно дешевше Фото: Дмитро Русанов/Громадське

Клієнтам, що купують недорогі пошкоджені автівки в США, доводиться оплачувати не лише їхню вартість і послуги посередників, а й транспортування до України, розмитнення та подальший ремонт. Водночас чекати на своє авто їм доводиться декілька місяців.

Биту автівку вигідно купувати через аукціон, якщо сума витрат на неї перевищує 10 тисяч доларів. При купівлі аукціонного авто економія коштів, порівняно із вторинним ринком, може становити від 2 до 10 тисяч доларів.

Утім, загальні витрати покупців на одну й ту ж марку можуть дуже варіюватися залежно від характеру пошкоджень (від яких залежить вартість ремонту), зростання стартової ціни під час аукціону та інших чинників.

Заразом автомобільні експерти попереджають, що покупці заокеанських автівок не завжди мають справу з добросовісними продавцями, аукціонними майданчиками й агентами-посередниками.

«Для тих, хто жодного разу не купував автомобіль на аукціоні, ризиків є величезна кількість. Наприклад, купівля некомплектного автомобіля. На фотографіях він виглядатиме цілим, а через декілька митниць припливе сюди в напіврозібраному вигляді», — пояснює головний редактор сайту Autogeek Євген Муджирі. Тим, хто бажає привезти в Україну автомобіль з американського аукціону, автоексперт рекомендує користуватися лише перевіреними аукціонними майданчиками. А за посередницькими послугами звертатися до людей, що займаються цим професійно й уже мають хорошу репутацію.

Експерти рекомендують не економити на супутніх послугах страхових брокерів, перевірках комплектності й технічного стану аукціонних авто. Адже непередбачені витрати через невиявлені дефекти і некомплектність можуть бути значно більшими.

Людям, які хочуть привезти авто з-за океану, Євген Муджирі рекомендує користуватися лише перевіреними аукціонними майданчиками  Фото: Дмитро Русанов/Громадське

Автівки на єврономерах

Ще дешевше можна придбати машину на іноземних номерах — «євробляхах».

«Євробляхи» однозначно дешевші — вони не розмитнюються. Тобто не потрібно сплачувати мито —10% від вартості авто. Не потрібно сплачувати ПДВ — 20%. Усі ці суми роблять суттєво дорожчими автомобілі, які завозяться в Україну офіційно», — стверджує Євген Муджирі.

За даними голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тисяч авто, зареєстрованих в інших державах і ввезених в Україну в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Майже половина — з порушенням терміну перебування.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Три питання про «євробляхи»: чому протестують власники нерозмитнених авто?

Один із сотень тисяч українських власників «євроблях» — мешканець Ірпеня Микола Малуха. Щоб вкластися в обмежений бюджет, він вирішив придбати авто на іноземних номерах. Машину допомогли знайти й оформити посередники. За своєю Audi Микола мусив їхати до Литви. Водночас розмитнювати «євробляху» в Україні та сплачувати за неї тисячі доларів акцизу Миколі не довелося.

«В Україні ціна такого авто може сягати 8-9 тисяч доларів з усіма витратами. Для нас це завеликі гроші. Нам автівка обійшлася десь у 3400 доларів. Усе ж таки краще купити 15-річну Audi, ніж 8-річний Ланос за ті ж самі гроші», — каже Микола.

Щоправда право власності на куплене авто належить не українцю, а литовській компанії. Розмитнити або продати машину в Україні Микола не може і користується нею лише на підставі довіреності. У такому ж становищі сотні тисяч українських власників авто на іноземних номерах.

Микола Малуха вирішив придбати автівку на іноземних номерах Фото: Громадське

«По суті ви не купуєте машину. Ви купуєте можливість на ній їздити. Ви не маєте документів на володіння цим автомобілем. Ви можете продати його так само комусь, хто повірить вам на слово і погодиться заплатити лише за можливість їздити на цій машині», — попереджає Євген Муджирі.

Українські водії нарікають: чимало автівок на іноземних номерах потрапляють в Україну в незадовільному технічному стані, належним чином не обслуговуються й спричиняють ДТП.

За даними Нацполіції, у 2017 році в Україні сталося понад 10 тисяч аварій за участі авто з іноземною реєстрацією, або 6% усіх ДТП в Україні. У першому кварталі 2018 року ця цифра збільшилася до 8,5%. Заразом поліси обов'язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників таких авто.

Утім, у власників авто на єврономерах є власні вимоги. На початку липня перед Верховною Радою вони зібралися на акцію протесту, перекривши рух у центрі столиці. Власники «євроблях» вимагали в українського парламенту спрощення механізму розмитнення автівок, скасування екостандарту Євро-5, який унеможливлює розмитнення авто, випущених до 2010 року, та ще більшого зниження акцизного податку (в ідеалі — його скасування), а також скасування обмежень на перепродаж авто.

Верховна Рада зі свого боку в першому читанні ухвалила зміни до Податкового кодексу, які зменшать акцизний податок для ввезених авто, що зробить такі автомобілі суттєво дешевшими. Стосується це й недорогих автівок, що вже їздили дорогами Європи та Америки.

«Уживані автомобілі в Україні стануть доступнішими, найпевніше вони обвалять ціни на вторинному ринку. Придбати такий автомобіль зможуть дозволити собі більше українців», — прогнозує Євген Муджирі.

Більше про:
# авто
Пов`язані новини