На чому заробляють онлайн-видання — Бізнес-план
Як інтернет—магазин одягу став одним з найпопулярніших лайфстайл—медіа в Україні, куди сьогодні рухається і на чому заробляє онлайн—видання — в матеріалі Громадського
Інший Bit.ua
Таня Гриньова — засновниця лайфстайл-медіа Bit.ua. До того, як зайнятися бізнесом, навчалася на мехматі, працювала менеджером, мріяла бути фінансовим аналітиком і збиралася отримати другу вищу фінансову освіту. Але згодом її зацікавили маркетинг, медіа та інтернет-підприємництво.
У 2011 році разом з партнерами вклалася у створення сайту Be in trend (повна назва Bit.ua). Загалом інвестували 100 тисяч доларів. Тоді портал був зовсім іншим — його створювали як інтернет-магазин українських дизайнерів. Партнери відкрили шоу-рум, де почали продавати речі не лише українських, а й світових дизайнерів. На сайті також був блог про моду. У такому вигляді проект проіснував рік, доки партнери не зіткнулися з проблемою.
Кінець магазину
«Речі українських дизайнерів тоді були невисокої якості й шалено дорогі. Ми зрозуміли, що продавати речі не вийде. Однак можна створити медіа і заробляти на цьому. Отож, вирішили закрити інтернет-магазин, а з блогу зробити онлайн-видання», — розповідає Таня.
Стартові вкладення в бізнес — $100 000:
- Розробка сайту — $30 000
- Зарплати — $55 000
- Маркетинг — $10 000
- Дрібні витрати — $5000
За п'ять з половиною років у штаті Bit.ua 10 людей, а річний обіг становить 38 тисяч доларів.
Засновниця лайфстайл-медіа Bit.ua Таня Гриньова Фото: Bit.ua
Як це працює?
У редакції медіа вже склався свій алгоритм роботи:
- Зазвичай ідеї матеріалів вигадує головний редактор. Автори також пропонують ідеї, в такому випадку редактор затверджує їх і призначає дедлайн
- У редакції є автомобільний, спортивний огладячі тощо, яким редактор може доручити тематичний матеріал. Утім, часто одна людина може закривати кілька тем
- Готовий текст редактор затверджує і надсилає контент-менеджеру, який публікує його на сайті
Усі матеріали поділяються на великі й малі. Короткі формати і новини — це 60% інформації на сайті. Автори текстів працюють у штаті або поза штатом. Гонорари позаштатних авторів можуть становити від 20 до 60 доларів, а дуже популярних — і 300 доларів.
Крім текстових матеріалів, Bit.ua створює відео. Bit.Live — це власний відео-канал текстового медіа. Таня створила його півтора роки тому, вважаючи, що за відеоконтентом — майбутнє. І, як виявилося, відеоконтент Bit.Live користується неабияким попитом серед користувачів.
Перспективний напрям
Виробництво відео-контенту в кілька разів дорожче за текстові редакційні матеріали. Наприклад, над створенням «Городского Обжора» (блога про вуличну їжу) працює 2 операторів, редактор розділу Bit.Live у ролі режисера, фотограф і режисер монтажу. Вартість виробництва відео — близько 300 доларів. Однак, це все одно дешевше, ніж створення такого матеріалу на аутсорсі, де за нього попросили б 600.
Поточні щомісячні витрати Bit.ua — $10 000:
- Зарплати співробітників — $7500
- Оренда офісу в коворкінгу — $170
- Маркетинг — $400
- Проїзд, мотивація команди тощо — $400
Утім, Bit.ua вдається покривати витрати на деякі матеріали і за рахунок рекламодавців.
«Це може бути огляд ресторанів, ми приходимо в заклад і пробуємо страви. Вартість такого огляду — 17 тисяч гривень. А може і 200 тисяч. Залежить від формату», — каже редактор BitLive Галя Соломака.
Світлини в редакції Bit.ua Фото: Bit.ua
Хто платить?
Як заробляють медіа в Україні, розповідає акаунт-директор Вероніка Панченко:
«Bit.ua заробляє поширенням реклами на сайті. Це може бути стаття, медійне розміщення, банерна реклама. Однак левова частка — це спецпроекти. Ми продаємо рекламні майданчики».
Крім банера і брендування, є можливість розмістити рекламну статтю — новину чи огляд події. Також видання пропонує огляд закладу: редактор з фотографом ідуть туди, спілкуються зі співробітниками і пишуть матеріал. Стандартна вартість — 15 000 гривень. Рекламна новина коштуватиме вдвічі менше — 8000 гривень. Найдорожчий вид рекламного матеріалу — спецпроект. Такі матеріали створюють близько місяця, ціна стартує від 150 000 гривень.
Тексти чи відео?
Від часу створення Bit.ua незмінними є рубрики «Мода», «Їжа», «Краса», «Подорожі» і «Культура». Новий головний редактор видання Дмитро Терешков запустив свіжі розділи на сайті — «Секс» і «Діти». За 3 тижні від початку роботи в рубриці «Діти» з'явилися перші матеріали. На момент створення цього випуску «Бізнес-плану», публікацію про дітей переглянули 85 разів. Наскільки популярним серед читачів буде новий розділ, покаже час.
ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН
«Бізнес-план» — спільний проект Громадського й каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.
- Поділитися: