Єврокомісія розпочне розслідування щодо дешевих електромобілів з Китаю

Чоловік розглядає електричний седан P7i від китайського автовиробника Xpeng у виставковому залі в Пекіні, 13 квітня 2023 року
Чоловік розглядає електричний седан P7i від китайського автовиробника Xpeng у виставковому залі в Пекіні, 13 квітня 2023 рокуAP Photo / Ng Han Guan

Європейська комісія розпочне розслідування щодо дешевих електромобілів з Китаю, які заполонили європейський ринок, через підозру, що ціна на транспортні засоби штучно занижена через державні дотації.

Про це заявила президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн у цьогорічній Промові про стан Європейського Союзу.

За її словами, конкуренція є справжньою лише доки вона чесна. Натомість європейські компанії часто «витісняються з іноземних ринків або стають жертвами грабіжницьких дій», додала президентка Єврокомісії, скерувавши своє обурення насамперед у бік Китаю.

«Ми не забули, як нечесна торгова практика Китаю вплинула на нашу сонячну промисловість. Багато молодих підприємств були витіснені сильно субсидованими китайськими конкурентами», — пояснила вона.

Урсула фон дер Ляєн зазначила, що світові ринки зараз заполонили дешевші китайські електромобілі, ціна на які «штучно занижується величезними державними дотаціями».

«Це деформує наш ринок. І оскільки ми не приймаємо цього усередині, ми не приймаємо цього ззовні. Тож сьогодні я можу оголосити, що Комісія починає антисубсидійне розслідування щодо електромобілів, що надходять із Китаю», — наголосила президентка ЄК.

Водночас вона сказала, що так само «життєво важливо підтримувати відкриті лінії зв’язку та діалогу з Китаєм», адже є сфери, в яких Брюсселю та Пекіну потрібно співпрацювати.

Bloomberg з посиланням на європейського посадовця зазначає, що у 2022 році частка китайських електромобілів у ЄС становила 8%. Оскільки китайські моделі приблизно на 20% дешевші, ніж європейські варіанти, очікується, що до 2025 року вони будуть контролювати 15% ринку, припустив посадовець.

В інформаційному агентстві додають, що після того, як європейські компанії протягом багатьох років інвестували значні кошти в китайські спільні підприємства, Китай став домом для безлічі виробників електромобілів, які своєю чергою підтримуються державними дотаціями.

Оскільки Китай є найбільшим ринком для Volkswagen та інших німецьких автовиробників, погіршення відносин з Пекіном може бути ризикованим саме для них. Торік BMW отримав у Китаї 33% свого операційного прибутку, трохи менше — Porsche, Volkswagen і Mercedes-Benz, оцінили аналітики Citigroup Inc наприкінці минулого місяця.

Водночас розслідування є перемогою для Франції — батьківщини Renault, Citroen і Peugeot, які мають відносно невеликий вплив у Китаї. Адміністрація президента Еммануеля Макрона давно попереджала про наплив китайських транспортних засобів і бажала припинити це, зазначає Bloomberg.