За 8 місяців на «гарячу лінію» щодо випадків незаконних дій українських силовиків у Донецькій та Луганській областях надійшло 449 телефонних дзвінків і текстових повідомлень.

Про це йдеться у звіті проекту з фіксації порушень прав людини з боку силових структур на підконтрольній українським силам частині Донецької й Луганської областей за квітень-грудень 2018 року, який є у розпорядженні Громадського.

Найчастіше громадяни зверталися зі скаргами на українських правоохоронців у липні 2018 — 72 скарги та грудні — 70 скарг.

Найменше — у квітні, 10 (варто врахувати, що гаряча лінія розпочала свою роботу 28 квітня, тобто йдеться про кількість отриманих скарг лише за 3 дні).

Правозахисний центр «Поступ» зазначає, що дані вказують на слабку залежність інтенсивності дзвінків від пір року.

«Зменшення кількості звернень у жовтні й листопаді контрастує зі збільшенням їх кількості у грудні, що не підтверджує теорію про вирішальне значення залежності активності людей від погодних умов у контексті виникнення проблемних ситуацій», — ідеться у звіті.

Також збільшення кількості звернення «Поступ» не пов'язує з введенням воєнного стану (28 листопада-26 грудня), адже лише 4 скарги стосувалися тематики воєнного стану, його заходів та правил відповідного правового режиму.

Також звіт проекту з фіксації порушень прав людини з боку силових структур на підконтрольній українським силам частині Донецької й Луганської областей за квітень-грудень 2018 року показав, що з-поміж усіх силових структур найбільше скарг на «гарячу лінію» надійшло на дії та бездіяльність працівників Національної поліції України.

Серед скарг на працівників поліції в Луганській та Донецькій областях, отриманих на «гарячу лінію» щодо виявлення незаконних дій українських силовиків у двох областях, 61 скарга стосувалася затримання, 59 — невиконання поліцією службових обов’язків.

Проект моніторингу порушень з боку бойовиків розпочали у квітні 2018 року Правозахисний центр «Поступ» та Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Якщо мешканці Донецької та Луганської областей вважали, що їх права порушили співробітники правоохоронних органів, військовослужбовці, прикордонники чи представники спецслужб або ж вони стали свідками таких дій, то вони отримали змогу повідомити про це операторам «гарячої лінії». Однак крім мешканців Донбасу на «гарячу лінію» зверталися мешканці інших областей.

Поділитись:
spilnokosht desktopspilnokosht mobile