За рік в Україні зафіксували 119 випадків сексистської реклами — доповідь Лубінця
Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець виявив у 2023 році 119 випадків поширення реклами, яка дискримінує жінок.
Про це йдеться у щорічній доповіді Лубінця.
Зазначається, що в усіх випадках удалося зупинити поширення сексистських повідомлень. Зокрема, до кінця 2023 року управління Держпродспоживслужби ухвалило 34 рішення про усунення порушень або зупинення реклами та 93 рішення про накладання штрафів на загальну суму 293,7 тисячі гривень.
Крім того, у звіті зазначається, що Україна вживає заходів для досягнення п’ятої цілі сталого розвитку — гендерної рівності — і виконання рекомендації Єврокомісії для прискорення процесу вступу до ЄС, зокрема для зменшення гендерного розриву.
Наразі в індексі гендерного розриву (Global Gender Gap Report332, який щороку випускає World Economic Forum) Україна посідає 66 місце зі 146 досліджуваних країн, поліпшивши показник порівняно з попереднім роком на 15 позицій.
А втім, досі лишаються актуальними проблеми нижчої оплати праці для жінок та на займання посад нижчого рівня в усіх секторах економіки. Для подолання цього Кабмін узяв на себе зобов’язання до 2026 року скоротити гендерний розрив в оплаті праці до 16%.
У 2023 році також зафіксовані дискримінаційні оголошення про вакансії щодо приймання на роботу. Щоправда, під час воєнного стану Держпраця не перевіряє дотримання вимог закону України «Про рекламу» через обмежене коло питань, що досліджують у період дії воєнного стану.
У звіті зазначається, що уповноважений звернувся до Кабміну з пропозицією розглянути можливість відновлення перевірок. Проте в Мінекономіки повідомили, що це питання поки що не розглядають, оскільки в планах — розгляд законопроєкту про перерозподіл функцій між центральними органами виконавчої влади, зокрема щодо контролю дотримання законодавства про рекламу та вакансії.
- Поділитися: