За збут інформації з електронних реєстрів пропонують встановити кримінальну відповідальність — Рада
Депутати ухвалили в першому читанні законопроєкт про встановлення кримінальної відповідальності за несанкціоноване втручання, збут або розповсюдження інформації, що оброблюється в публічних електронних реєстрах.
Про це йдеться у картці законопроєкту №10242.
За відповідний законопроєкт проголосувало 265 народних депутатів.
Автори документа пояснюють: за результатами інвентаризації Держагентства з питань електронного урядування ще у 2020 році було нараховано понад 350 електронних державних реєстрів, тримачами яких виступають понад 80 органів державної влади.
Діяльність електронних реєстрів регулюють 190 нормативних актів (з них 135 законів України), через що виникають великі розбіжності в термінології та немає єдиних підходів до створення та ведення реєстрів.
Наразі статті Кримінального кодексу прямо не встановлюють відповідальність за порушення законодавства у сфері реєстрів щодо користування даними реєстрів, допущення несанкціонованого розповсюдження та/або нецільове використання даних з обмеженим доступом. Тому, є необхідність «оптимізації» правової системи, йдеться в пояснювальній записці.
Яке покарання?
Несанкціоноване втручання в роботу реєстрів депутати пропонують карати штрафом від 1 тисячі до 3 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до 3 років.
Штраф можна отримати також за:
- порушення правил публічних електронних реєстрів;
- умисне масове розповсюдження повідомлень електрозв'язку, здійснене без попередньої згоди адресатів, що призвело до порушення/припинення роботи реєстрів;
- зловживання повноваженнями публічного реєстратора.
Окрім того, депутати підтримують посилення кримінальної відповідальності під час воєнного стану за правопорушення у сфері використання інформаційно-комунікаційних систем. Позбавлення волі від 10 до 15 років, за пропозицією депутатів, може загрожувати за:
- втручання службовців, яке спричинило велику шкоду чи призвело до витоку, втрати, підробки, блокування інформації;
- створення, розповсюдження або збут шкідливих програм для протиправного використання під час воєнного стану;
- несанкціонований збут/розповсюдження інформації з обмеженим доступом під час воєнного стану;
- несанкціоновані дії з інформацією, яка оброблюється у системах, комп'ютерних мережах або зберігається на носіях інформації, під час воєнного стану.
- Поділитися: