Паркуйся правильно або — штрафмайданчик. 27 вересня набуває чинності закон, який повинен вирішити проблему незаконного паркування. Громадське розбиралося, за які порушення штрафуватимуть та наскільки зростуть штрафи, чи спростять процедуру евакуації на штрафний майданчик, та хто платитиме за порушення правил паркування машин на іноземних номерах.

Чи зміняться штрафи?

Від 27 вересня штрафи для водіїв зростуть лише за несплату паркування на платних стоянках. Принцип той же, що й у громадському транспорті: немає квитка — плати 20-кратну вартість години паркування. У центрі Києва це буде 200 гривень. Якщо ж власник автомобіля, не маючи на це прав, залишив машину на місцях для безкоштовного паркування, доведеться сплатити в 30 раз більше, ніж вартість однієї паркогодини.

З хорошого: за перші 10 хвилин платити не треба. За цей час взяти каву чи зняти гроші з банкомата цілком реально.

Інспекторам з паркування (це ті ж муніципальні паркувальники) заборонено брати у водія готівку за паркування або сплату штрафу. У такому разі платитиме за порушення вже сам інспектор — від 850 до 1190 гривень, або 1840 гривень, якщо інспектора впродовж року впіймають на порушенні вдруге.

Як фіксуватимуть порушення?

Фіксувати порушення можна буде в режимі фото- та відеозйомки. Але це зможе зробити лиш інспектор з паркування, вказавши дату, час і знявши місце порушення. При фотофіксації інспектор повинен зробити мінімум два зображення автомобіля-порушника. Після цього залишити на лобовому склі повідомлення про притягнення до відповідальності.

І саме у фото- та відеофіксації головна проблема закону. Адже в Україні немає технічних регламентів, за яким можна було б сертифікувати відповідне обладнання, пояснює експерт LEAD office Тарас Гук. Тому, якщо водій отримає штраф на підставі відео- чи фотоматеріалів, зроблених на звичайний телефон чи планшет з функцією GPS, то цілком імовірно, що він виграє оскарження в суді.

Річ у тім, що народні депутати викинули з закону норму, за якою сертифікованими вважалися прилади, які пройшли сертифікацію в країнах ЄС, Швейцарії, США, Канаді, Японії та Австралії. А уряд за 10 місяців так і не спромігся розробити технічний регламент для приладів автоматичної фіксації руху.

Коли автомобіль можуть евакуювати?

Ваше авто можуть і найімовірніше евакуюють на штрафний майданчик, якщо воно суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху. Тому, якщо водій залишає авто на другій смузі або в смузі громадського транспорту, на велодоріжці, блокує проїзд по двох смугах руху або більше, створює перешкоди для руху пішоходів, зокрема для людей з інвалідністю, паркувальний інспектор матиме всі підстави евакуювати авто на штрафмайданчик.

Також можуть евакуювати авто, залишене в заборонених правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки. Це залізничні колії, трамвайні переїзди, мости, тунелі, пішохідні переходи й перехрестя з прилеглою до них 10-метровою зоною, 30-метрова зона в районі зупинок маршрутного транспорту.

Детальний перелік — у статті 265-4 Кодексу про адміністративні правопорушення.

Перш ніж евакуювати авто, місце розташування обов'язково фіксується інспектором на фото або відео. Після цього він повинен повідомити в поліцію номер машини, точний час і місце, куди її доставлять. Відтак власнику надсилають інформацію про евакуацію автомобіля електронною поштою та СМС.

Забрати машину можна тільки сплативши штраф, вартість роботи евакуатора й час зберігання авто на штрафмайданчику.

 

Але тут знову виникає проблема несертифікованих камер. Тому евакуювати авто наразі зможуть лише поліцейські. Для них процедура дещо спрощується, адже закон містить вичерпний перелік, коли можна викликати евакуатор.

Як бути з «євробляхами»?

Якщо авто зареєстроване за кордоном, до відповідальності притягнуть людину, яка ввезла транспортний засіб на територію України. Для цього інспектор з паркування вносить номери машини в електронні реєстри МВС і Державної прикордонної служби. А вони зобов'язані повідомити, хто ввіз машину на територію України.

Якщо це іноземець, то саме йому прийде штраф за порушення правил паркування. При відмові їх сплачувати, Держприкордонслужба може внести таких нерезидентів до бази людей, яким заборонений в'їзд на територію України.

Зняти заборону можна кількома способами: сплатити штраф, надати документи про те, що авто викрали, або ж незаконно використали номерні знаки. Третій спосіб — правопорушник сам звернеться із заявою, що саме він порушив правила і готовий сплатити штраф.

 

Поділитись: