Партнерський проєкт

Партнер проєкту

Велика карʼєра в маленькому місті: як стати директором магазину за рік

Заведено вважати, що по кар’єрні досягнення обов’язково їхати до столиці або міста-мільйонника, адже в маленьких містах бракує можливостей для професійного розвитку. Але приклад компанії COMFY показує, що це не так. Більшість директорів магазинів мережі — фахівці, які прийшли в компанію на посаду, наприклад, продавця чи працівника складу і зробили стрімку кар’єру.

hromadske в партнерстві з COMFY розповідає історії директорів магазинів у Переяславі, Обухові та Горішніх Плавнях. Вони розказали, як їм вдалося отримати керівну посаду в компанії, чому не їдуть зі своїх маленьких міст у «більш перспективні» і як дають раду ситуаціям, коли здається, що «все пропало».

Віталій Посполіт, директор магазину в Переяславі: «Іноді слугую за “громовідвід” для незадоволених клієнтів»

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

Перший досвід роботи з клієнтами житель Переяслава Віталій Посполіт здобув у кальян-барі. Потім влаштувався в COMFY продавцем-консультантом третьої категорії. У магазині працює з 2020 року — тоді йому було 18.

«Я хотів працювати у великій компанії, розвиватися у сфері продажів. Тому, коли побачив вакансію в COMFY, скористався можливістю. Взявшись до роботи, почав опановувати нову для себе сферу, вивчати бізнес і процеси в ньому. І за три-чотири місяці отримав перше підвищення», — розповідає Віталій.

Спочатку він доріс до продавця другої категорії, потім зафіксував за собою першу. За півтора року відчув амбіції йти далі — у менеджери. Каже, що в цьому велика заслуга старших колег, які допомогли подолати юнацький страх відповідальності, пробудили впевненість у своїх силах і бажання рухатися вперед.

2021 року Віталій став заступником директора магазину в Переяславі, потім — виконувачем обов'язків, а торік отримав посаду директора. Зараз у його команді 20 людей. Частина підлеглих — старші за віком. Проте, за словами Віталія, роботі це не заважає, адже всі працюють на спільний результат.

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

«Головне — бути лідером, а також налаштувати процеси в магазині, щоб усе працювало як єдиний механізм. Для цього я навчався менеджменту. Розвивав навички, які допомагають дивитися на бізнес широко, помічати тренди на ринку, заохочувати працівників», — говорить Віталій.

Аби розвинути необхідні компетенції, він проходив внутрішню програму COMFY — «Кадровий резерв», — спрямовану на навчання майбутніх керівників. Віталій поєднував її з роботою заступника директора — здобував теорію та практику одночасно. Каже, що найскладніше було навчитися не лише ставити цілі особисто для себе, а й вести до них команду.

Віталій не виключає, що коли-небудь спробує підкорити столицю або інше велике місто. Але поки що покидати Переяслав не планує: «Я люблю своє місто, його спокійний ритм. Тут немає зайвої метушні, а до будь-якого місця можна доїхати за 5–7 хвилин. А якщо хочеться драйву і нових вражень на вихідні, півтори години — й ти гуляєш Києвом».

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

Будувати кар’єру в маленькому місті вигідно ще й тому, що тут можна добре вивчити свого клієнта. Покупці майже не змінюються, тому легко дізнатися їхні потреби й уподобання. Щоб тримати руку на пульсі, Віталій сам частину робочого дня працює в торговельному залі й консультує клієнтів разом з іншими продавцями.

«Ми працюємо з людьми й для людей. Робота з клієнтом і персоналом — це і найцікавіший, і водночас найскладніший аспект у роботі. Як директор, я маю враховувати думки кожного і бути дотичним до всього, що відбувається в магазині. Наприклад, іноді слугую за “громовідвід” для незадоволених клієнтів: приймаю удар на себе, бо так краще для команди», — розповідає директор магазину COMFY в Переяславі.

Він каже, що іноді покупці від початку налаштовані на негатив і приходять у магазин не купити щось чи розв’язати проблему, а посваритися. І коли працівники знаходять розв’язання проблеми, причому швидко й з усмішкою, клієнт каже «дякую», але ніби розчаровано: «І це все, ми не будемо зараз кричати одне на одного?»

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

Віталій Посполіт, директор магазину Comfy в Переяславі. Фотографка: Анастасія Телікова

Проте, за словами Віталія, таке трапляється нечасто. Такі історії не вибивають з колії, а лише загартовують, допомагають підвищити витримку та стресостійкість. Натомість приводів пишатися своєю роботою набагато більше. Наприклад, 2022 року магазин у Переяславі посів перше місце у своїй групі в корпоративному батлі до «чорної п’ятниці».

«Мене мотивує наша команда, спільні успіхи, зарядженість на результат. Швидкість професійного та кар’єрного зростання в COMFY залежить лише від тебе. Тут ти не гвинтик у системі, а частина великої команди, яка працює по всій Україні та несе добро», — говорить Віталій.

Бліц:

Мені не телефонує регіональний керівник із запитанням, як у мене справи.

Спитати, де він зберігатиме готовий продукт. А також на що покладе коробку від міксера.

Ні, продавати ручку — це дурниця. Лише олівець.

Звісно, але в межах своєї зарплати. І не чекати потім цієї зарплати. А так — усе, що хочеш.

Зарплатна картка :)

Кристина Крупіна, директорка магазину в Обухові: «Мої життєві цінності узгоджуються радше з маленьким містом, ніж із мегаполісом»

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові

Кристина Крупіна працює в COMFY з 2010 року: у 21 рік прийшла на посаду продавчині до магазину в Сєвєродонецьку. Каже, що хотіла працювати у великій сучасній інноваційній компанії, яка дає впевненість у кожному дні. І щойно мережа COMFY відкрилася в її місті, Кристина подалася на вакансію і приєдналась до команди.

Невдовзі вона стала старшою продавчинею відділу побутової техніки. А за сумісництвом — заступницею директора магазину.

«Я постійно навчалася, допомагала адаптуватися в команді новим колегам, брала участь у відкритті магазинів у різних регіонах України. Водночас набувала досвіду взаємодії з клієнтами, розвивала навички продажів та управління відділом. Захоплювалася своєю справою і поступово вивчила всі процеси в магазині», — згадує Кристина.

12 років тому вона спробувала вступити до «Школи директорів» COMFY. Це внутрішня програма з розвитку персоналу, що діяла в той час. З першого разу пройти співбесіду на навчання не вдалося. Але Кристина не здалась і далі працювала над своїми зонами розвитку, про які їй сказали у зворотному зв'язку. Наступного року пройшла відбір успішно.

«Нас вчили ухвалювати рішення, мотивувати працівників і себе, бути комунікабельними, працювати в команді, орієнтуватися на результат, бути гнучкими до обставин, ніколи не здаватися і йти до своєї мети. Завдяки цим знанням я отримала підвищення — стала директоркою магазину в Лисичанську», — розповідає Кристина.

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові. Фотографка: Анастасія Телікова

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові. Фотографка: Анастасія Телікова

Через початок російсько-української війни 2014 року магазин, де вона працювала, закрився. Кристина звільнилася з COMFY: вирішила взяти паузу в кар’єрі, щоб спланувати подальше життя. За кілька місяців вона переїхала в Обухів на Київщині.

За пів року Кристина повернулася до COMFY. Не змогла відмовитися, коли їй запропонували посаду заступниці директора в обухівському магазині. Ще за три роки вона вчергове доросла до найвищої посади й очолила команду з 20 людей.

«Обухівська команда стала моєю новою сім’єю: я зустріла тут друзів, чоловіка, підтримку. Обухів нагадує мої рідні місця: щирі відкриті люди, красива природа із сосновими борами, спокійна затишна атмосфера. Мої життєві цінності та пріоритети узгоджуються радше з маленьким містом, ніж з мегаполісом. Тому не планую звідси переїжджати», — каже директорка магазину в Обухові.

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові. Фотографка: Анастасія Телікова

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові. Фотографка: Анастасія Телікова

Вона налаштована й надалі працювати в COMFY. За словами Кристини, ключова перевага компанії в тому, що тут цінують людей і дають можливості для розвитку кожному працівнику. Тут постійно розгортаються нові проєкти, де є шанс проявити себе. А вдосконалюватися в обслуговуванні покупців можна нескінченно.

«Найцікавіше в роботі — різноманітність, адже щодня до нас заходять різні люди з різними потребами. І що краще ми допомагаємо їм із вибором товару, то більшого успіху досягаємо як бізнес. Звичайно, трапляються конфлікти, але я сприймаю такі ситуації як нагоду розвивати управлінські навички та стресостійкість. Як правило, нам вдається розв’язати проблему, й покупці йдуть задоволеними», — розповідає Кристина.

Вона каже, що головне — професійно і з усмішкою реагувати на будь-які ситуації. Наприклад, клієнт запевняє, що вдома техніка не працювала, а в магазині роблять перевірку — і все працює. У таких випадках Кристина жартує про магію і дбає, аби покупець не почувався винним, що не розібрався з товаром сам.

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові. Фотографка: Анастасія Телікова

Кристина Крупіна, директорка магазину Comfy в Обухові. Фотографка: Анастасія Телікова

Своїм головним кар’єрним досягненням директорка обухівського магазину вважає покращення результатів роботи магазину. Частка клієнтів, що залишають гарні відгуки про сервіс і стають постійними покупцями, зросла. За її словами, це найкраще визнання роботи її команди й наочний показник ефективності.

Бліц:

Якщо ми в плюсі першого дня, то й протягом усього місяця все буде добре.

Виявити потребу клієнта — запитати, де він зберігатиме їжу, яку приготував цим міксером.

Цей підхід не є актуальним, таким ми не займаємося. Зараз є багато інших різноманітних запитань, щоб розкрити кандидата.

Ні, не можна. Я думаю, що як хтось таке раз зробить, то це буде його останній робочий день.

Досягнення результатів, щаслива команда, усміхнений клієнт.

Віктор Данукалов, директор магазину в Горішніх Плавнях: «Мої діти пишаються, коли розповідають друзям, де я працюю»

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях

Віктор Данукалов за освітою педагог. Коли був студентом, підпрацьовував вожатим у дитячому таборі, а потім влаштувався в магазин великої роздрібної мережі у рідному Ізмаїлі. За два роки Віктор із родиною переїхав до Горішніх Плавнів і перевівся в місцевий магазин тієї самої мережі у сусідньому Кременчуку, куди щодня їздив на роботу. Але нове місце не виправдало його сподівань.

2018 року пошук роботи привів Віктора до кременчуцького магазину COMFY. Там він обійняв посаду ІТ-експерта: налаштовував і перевіряв техніку для клієнтів, клеїв захисні екрани на смартфони тощо. За рік у COMFY в Горішніх Плавнях відкрили вакансію ІТ-лідера — керівника ІТ-експертів. Віктору запропонували підвищення, і він погодився.

«Я зрадів пропозиції працювати у своєму місті, ще й на вищій посаді. А ще за рік мене запросили на корпоративну програму “Кадровий резерв”, у межах якої компанія відбирає 30–50 працівників з усієї України, навчає їх і дає можливість претендувати на керівні посади. Як випускник програми, я став директором нашого магазину. Це був стрімкий професійний розвиток, але в COMFY все завжди відбувається швидко», — пригадує Віктор.

Він зазначає, що адаптуватися до нової ролі було непросто. Не вистачало управлінського досвіду. Тим часом економічна ситуація на тлі епідемії коронавірусної хвороби вимагала рішучих антикризових заходів. Впорався Віктор завдяки підтримці попереднього директора магазину у Кременчуку, який став його наставником. Протягом перших місяців вони щодня збиралися й аналізували робочі процеси та поточні виклики, поки новий директор не здобув необхідних навичок менеджменту.

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях. Фотографка: Ганна Ємець

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях. Фотографка: Ганна Ємець

Під час навчання в «Кадровому резерві» Віктор дізнався, яким має бути взірцевий керівник. Приміряючи цей портрет на себе, зрозумів, що насамперед потрібно розвивати лідерські якості. Почав читати тематичну літературу та поступово навчився впливати на мотивацію команди, працювати системно й орієнтуватися на результат.

«Водночас я налаштовував наші бізнес-процеси та змінював ті з них, які не були ефективними. Наприклад, у нас не була чітко визначена черга між продавцями, щоб підійти до відвідувача в магазині, тож ми запровадили зрозумілу систему. Також запровадили повну перевірку техніки під час покупки: це покращило клієнтський досвід і підвищило лояльність людей до бренду», — розповідає директор магазину в Горішніх Плавнях.

За словами Віктора, інколи він думає про те, щоб продовжувати кар’єру в місті-мільйоннику, адже COMFY дає такі можливості. Проте поки що обирає життя й роботу в Горішніх Плавнях.

«По-перше, тут моя зарплата значно вища за середню в місті. Мені вистачає на все, і я задоволений своїм рівнем життя. По-друге, Горішні Плавні — ідеальне місто для виховання дітей. Тут найчистіше повітря в Україні, гарна природа, Дніпро. Розвинена інфраструктура, гуртки недалеко від дому, багато шкіл і дитячих садочків. Для мене це вагомі фактори», — пояснює Віктор.

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях. Фотографка: Ганна Ємець

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях. Фотографка: Ганна Ємець

Найцікавішою частиною своєї роботи Віктор вважає збори директорів, які організовує компанія щонайменше двічі на рік. На таких заходах можна обмінятися досвідом і розширити свій кругозір. Крім цього, бізнес завжди ставить амбітні цілі для магазинів, що також мотивує розвиватися.

«Коли працюєш у компанії-лідері, маєш відповідати цій планці. Йдеться не лише про бізнес-показники, а й, наприклад, про соціальну активність. COMFY попереду всіх гуманітарних ініціатив, і це ще більше закохує у бренд. Я відчуваю гордість, коли кажу про свого роботодавця. І знаю, що мої діти пишаються, коли розповідають друзям, де я працюю», — говорить директор магазину в Горішніх Плавнях.

Інколи доводиться стикатися з форс-мажорами. Одного разу на «чорну п'ятницю» в магазині стався збій у комп’ютерній системі, й близько 30 покупців не могли оплатити товар. Команда показала дива клієнтоорієнтованості, щоб жодна людина не пішла до конкурентів. Наливали покупцям каву, розповідали анекдоти. Зрештою, усі дочекалися, поки каси відновили роботу.

Найскладніше в роботі Віктора — об’єктивно оцінювати себе. У цьому допомагає зворотний зв’язок від топменеджерів компанії, які щороку відвідують магазини з ревізією. За результатами такого візиту магазин у Горішніх Плавнях отримав відзнаку «Ревізор рекомендує».

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях. Фотографка: Ганна Ємець

Віктор Данукалов, директор магазину Comfy в Горішніх Плавнях. Фотографка: Ганна Ємець

«Серед інших наших досягнень — перше місце на корпоративних змаганнях між магазинами, де ми мірялися продажами в гарячий сезон 2023 року. Мені приємно, що команда, яка зі мною три роки, доросла до цієї перемоги. Крім цього, мої працівники, як і я свого часу, потрапляють у програму розвитку кадрового резерву керівників — Leader Hub. Вона регулярно оновлюється відповідно до бізнес-потреб і трендів в управлінні. Успішні “випускники” отримують підвищення та продовжують кар’єру в інших магазинах мережі. Тішуся, що під моїм керівництвом люди розвиваються», — зазначає Віктор.

Бліц:

Ти відкриваєш календар і бачиш, що сьогодні вже 31-ше число. Якщо так закрутився, що не помітив, як минув місяць, отже, точно продуктивно працював.

Звернути увагу клієнта, що в таку спеку, як зараз, йому точно потрібен холодильник.

Ні, адже ми взагалі не зважаємо на досвід у продажах. Дивимося на людину та її характер. Якщо вона комунікабельна, харизматична, драйвова, я сам у неї куплю ручку — не потрібно й продавати.

Теоретично так, але охорона чомусь так не вважає.

Щасливі працівники, які задоволені зарплатою, соцпакетом, умовами праці, можливостями для самореалізації. Дружня атмосфера в команді, коли люди спілкуються навіть поза роботою — наприклад, разом ходять у спортзал.

Якщо вас надихнули історії героїв і ви теж хочете побудувати велику кар'єру, запрошуємо переглянути вакансії від COMFY.



Партнерський матеріал опубліковано на правах реклами. Над матеріалом працювали: журналістка Валентина Шимкович, редактор Отар Довженко, дизайнерка Мирослава Мохнацька, фотографки Ганна Ємець та Анастасія Телікова, розробник верстки Ігор Башинський, менеджер з продажу Богдан Кухарук, креативні продюсери Анна Соха та Олексій Хорошенький.