Київ переплатив 160 млн гривень за доставлення подарованих Варшавою вагонів метро — Держаудитслужба

Один з вагонів метро, які Київ отримав від Варшави
Один з вагонів метро, які Київ отримав від ВаршавиКиївська міська державна адміністрація

Державна аудиторська служба заявила, що «Київський метрополітен» переплатив 160 мільйонів гривень на транспортування 60 вагонів, які подарувала Варшава.

Про це йдеться на сайті Держаудитслужби.

За даними аудитів, середньоринкова вартість транспортування одного вагону метро з Варшави до Києва становить 0,5 млн гривень. Тобто перевезення мало б коштувати 30 млн гривень.

Натомість «Київський метрополітен» за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн гривень. Повна оплата сягнула 189,34 млн гривень.

Отже, зі столичного бюджету витратили у 6,3 раза більше коштів, ніж вимагалося. Також у Держаудитслужбі звернули увагу, що підприємство-переможець тендеру вперше виконувало послуги з транспортування.

Аудитори також заявили, що не змогли провести зустрічну звірку, оскільки на підприємство їх не допустили. Тому Служба надіслала до Національної поліції лист із проханням посприяти у цій справі.

Нагадаємо, раніше Держаудитслужби виявила, що відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться бюджету на 8 мільярдів гривень дорожче, ніж планувалося, через прострочений борг підрядника та відтермінування ним робіт.

Про вагони з Варшави

У січні 2023 року міський голова Віталій Кличко домовився про передання Києву 60 вагонів метро від Варшави. Тоді також Братислава пообіцяла передати Києву 25 міських автобусів.

Перший потяг із варшавських вагонів почав курсувати «зеленою» гілкою столичного метрополітену з 1 листопада 2023 року.

Другий потяг вийшов на Сирецько-Печерську лінію у квітні цього року, а третій — 3 жовтня. Загалом українські фахівці адаптували для використання 16 із 60 варшавських вагонів.

Кличко пояснив, що більшість вагонів із Варшави насамперед використовують як технічні донори для капремонтів нинішнього рухомого складу.

Наразі 80% парку вагонів столичного метро складають вагони, що виготовлені ще за радянських часів.