Популярність свята 8 березня в Україні знижувалася останніми роками, але цьогоріч зросла — КМІС

Упродовж останніх восьми років популярність Міжнародного жіночого дня постійно знижувалася, однак за останній рік такий показник зріс на 4%.

Про це свідчать дані Київського міжнародного інституту соціології.

Піковий показник популярності свята 8 березня був у 2013 та 2017 роках — тоді фіксували 49% прихильників цього свята. Утім, з 2017 року його популярність постійно знижувалася: у 2020-му — 40%, у 2021 році — 34%.

У 2024 році його популярність сягала 21%, а у 2025 році зросла до 25%.

Відсоток прихильників Міжнародного дня жінокКМІС

Є також певні відмінності за регіонами, де опитані люди проживали до початку повномасштабної війни: на заході свято популярне серед 6% населення, у центрі — серед 24%, на півдні — серед 32%, на сході — серед 40%.  

Як зазначає КМІС, такі показники можуть свідчити про певне стабілізування ставлення до свята після періоду різкого падіння і, попри загальне зниження, воно залишається важливим для частини суспільства. 

КМІС відзначає, що в останні роки зросла популярність національних свят, зокрема Дня Незалежності та Дня захисників і захисниць, а релігійні свята (Різдво, Великдень) стабільно залишаються популярними.

 Про опитування

Його провели впродовж 4-9 лютого 2025 року методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (CATI) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Загалом опитали 1000 дорослих респондентів, що живуть у всіх регіонах України. До вибірки не включали жителів територій, які тимчасово не контролюються владою України.

За звичайних обставин статистична похибка такої вибірки не перевищувала 4,1%. За умов війни, крім зазначеної формальної похибки, додається певне систематичне відхилення. Проте соціологи впевнені, що отримані результати мають високу репрезентативність.