Україна звернулася до Єврокомісії на тлі зупинки пропуску українських вантажівок через кордон із Польщею
Україна повідомила Єврокомісії про те, що польські митники перестали пропускати українські вантажівки через кордон. Там уже намагаються розв’язати проблему.
Про це розповів заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач.
За його словами, зупинка пропуску українських вантажівок — це «питання лише внутрішньої комунікації польської сторони». Міністерство інфраструктури Польщі намагається розв’язати цю проблему з митною службою.
Деркач також наголосив, що жодних дозволів на двосторонні перевезення українським водіям не потрібні, адже угода про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС стала чинною ще 20 червня. Водночас до 10 липня діятиме перехідний період, щоб перевізники адаптувалися до нових правил.
«Про це відомо польській стороні, насамперед Міністерству інфраструктури Польщі. Офіційними каналами польська сторона, як і всі інші країни-члени ЄС була повідомлена про оновлення Угоди між Україною та Євросоюзом», — каже заступник українського міністра.
Нагадаємо, 1 липня Державна митна служба України повідомила про те, що Польща призупинила пропуск на в'їзд/виїзд українських вантажівок, які не мають дозволів на міжнародні вантажні перевезення.
А втім, у червні Україна та Єврокомісія продовжили дію «транспортного безвізу» ще на рік із можливістю його автоматичної пролонгації до кінця 2025 року.
Хоча обсяг самої угоди залишився незмінним, до українських перевізників посилилися вимоги. Зокрема, оновлена угода передбачає також низку взаємних зобов’язань щодо наявності ліцензій на перевезення та маркування вантажівок.
Що за «транспортний безвіз»?
У червні 2022 року Україна підписала з ЄС угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом, відому також як «транспортний безвіз».
«Шляхи солідарності» між Україною та ЄС створили як альтернативу портам Чорного моря, які блокувала росія. Угода дозволила перевозити життєво важливі вантажі в Україну, зокрема пальне й гуманітарну допомогу, одночасно допомагаючи українським товарам, як-от зерну, руді, сталі й супутнім товарам, діставатися до ЄС та решти світу.
На практиці угода означала, що ЄС визнаватиме українські водійські права, а українським перевізникам більше не потрібні будуть дозволи для в’їзду на територію блоку. Ця проблема раніше гальмувала українські експортні можливості.
Разом зі скасуванням мит і тарифів на українські товари угода дала українському бізнесу економію в десятки мільйонів доларів та відкрила для української продукції нові можливості на європейських ринках.
Проте «транспортний безвіз» призвів до протестів з боку польських перевізників у листопаді 2023 року. Зрештою, Польща забажала внести зміни до угоди між Україною та ЄС.
- Поділитися: