Абонентам «Київстару» заблокували доступ до національного роумінгу на прохання СБУ. Навіщо?
Національний центр оперативно—технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ), який діє при Держспецзвʼязку, видав розпорядження про тимчасове блокування послуги національного роумінгу для абонентів оператора «Київстар».
Про це повідомили у Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України.
Там вказують, що зробили це за запитом Служби безпеки України для уникнення перевантаження мереж інших операторів.
Національний координаційний центр кібербезпеки при Рада національної безпеки і оборони УкраїниРНБО закликає громадян зберігати спокій і максимально користуватися Wi-Fi мережами, а громадські заклади — зробити власні мережі Wi-Fi доступними для всіх користувачів.
Зазначимо, що «Київстар», за попередніми розрахунками компанії, планує вже 13 грудня відновити фіксований інтернет для приватних будинків, а також розпочати запуск мобільного зв'язку та інтернету.
Що відомо про атаку?
Зранку 12 грудня в роботі одного з найбільших мобільних операторів України — «Київстару» — стався технічний збій. Згодом у компанії підтвердили, що стали жертвою «потужної хакерської атаки». Генеральний директор компанії Олександр Комаров заявив, що зруйнована частина віртуальної ІТ-інфраструктури.
Як зазначається, персональні дані абонентів не скомпрометовані, фахівці працюють над усуненням несправностей. Збій вплинув на зв'язок, роботу банківських терміналів та автоматичні системи в деяких регіонах, наприклад, оповіщення чи вимкнення вуличного світла вранці.
Станом на 20:00 12 грудня в «Київстарі» змогли частково відновити роботу фіксованого зв’язку. Спеціалісти компанії, як стверджувалося, планують відновити інші послуги протягом 13 грудня.