Доба без «Київстару». Що робити абонентам, у яких немає зв'язку

Унаслідок хакерської атаки по одному з найбільших операторів України — «Київстару» — мільйони абонентів все ще залишаються без мобільного зв'язку. Зібрали поради, що можна робити до його відновлення.

Альтернативні способи зв'язку

Поки мобільного зв'язку немає, можна скористатися альтернативними способами зв'язку — через стаціонарні телефони або месенджери (Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Facebook Messenger, Instagram). У МВС нагадували, що скористатися Wi-Fi можна в «Пунктах незламності».

Vodafone оголосив, що прибере паролі та відкриє Wi-Fi у своїх фірмових магазинах в обласних центрах (переглянути адреси можна тут). Оператор закликав вчинити так само інші бізнеси та магазини.

Існує також низка додатків для зв'язку, які працюють через Bluetooth або через спільну мережу Wi-Fi (відстань сигналу може сягати 100 метрів):

  • застосунки Walkie Talkie (працюють як рація, без шифрування та конфіденційності);
  • Bridgefy (працює через Bluetooth);
  • Signal Offline Messenger (дозволяє спілкуватися без інтернету або локальної мережі в діапазоні дії мережі Wi-Fi).

Перехід на іншого оператора

Низка абонентів «Київстар» на тлі збою вирішила перейти на іншого оператора. У Vodafone та lifecell попередили, що через великий наплив звернень можуть відповідати довше, ніж зазвичай. У низці міст можна побачити, як люди стоять у чергах до магазинів по сім-карти інших операторів.

lifecell також попередив, що на тлі ажіотажу через дошки оголошень та «з рук» ділки почали продавати їхні стартові пакети «за ціною, значно вищою, ніж рекомендована», хоча в магазинах цих пакетів вистачає.

Як варіант — оператори пропонують встановити віртуальну, або е-сімку. Це, по суті, вбудована сімка, яка розташовується прямо на материнській платі смартфона, тож для неї не потрібна окрема картка. З мінусів — еSIM підтримують не всі смартфони, тож треба уточнювати щодо вашої моделі.

«Укртелеком» також надає послугу альтернативної телефонії, яка дає змогу зберегти фіксований номер телефону. Для користування треба отримати новий телефонний апарат, максимально наближений до звичайного стаціонарного телефона. Його надає «Укртелеком» на умовах оренди.

Що із внутрішнім роумінгом?

Перше, що радять робити, коли немає зв'язку від вашого мобільного оператора, — це перемкнутися на іншого через національний роумінг. Vodafone, «Київстар» і lifecell запровадили його минулого року.

Через збій 12 грудня абоненти «Київстару» не могли перейти на інших операторів через внутрішній роумінг. У Мінцифри нам повідомляли, що це тимчасова проблема, над якою активно працюють усі спеціалісти компанії «Київстар».

Доповнено о 14:16. Однак згодом стало відомо, що абонентам «Київстару» заблокували доступ до національного роумінгу на прохання СБУ.

Попри це, залишаємо інструкцію, як перемикатися між операторами:

1.Вимкніть в телефоні автовибір мережі:

  • для Android: налаштування — мобільна мережа — оператор;
  • для iOS: параметри — стільникові дані — вибір мережі.

2.Знайдіть та оберіть доступну мережу вручну: Vodafone, Kyivstar, lifecell.

3.Якщо під'єднатися не вдалось, спробуйте ще раз або виберіть іншу мережу. Якщо не виходить, перезавантажте телефон.

Коли запрацює «Київстар»?

Президент компанії Олександр Комаров не дає конкретних термінів через «дуже великий рівень невизначеності». Станом на 20:00 12 грудня фахівці змогли частково відновити роботу фіксованого зв’язку. За базовим (та оптимістичним) сценарієм мобільні послуги відновлюватимуть з 13 грудня.

Тим часом «Київстар» попередив про шахраїв, які у різних месенджерах поширюють «новини» про компенсації та терміни відновлення мережі. Таку інформацію варто дивитися на офіційних сторінках «Київстару». Абонентів застерігають не ділитися номерами телефонів та особистими даними з підозрілими людьми.