Авіакатастрофа Ан-26: суд зняв електронний браслет із підозрюваного заступника командира військової частини

Печерський районний суд Києва пом’якшив запобіжний захід підозрюваному заступнику командира військової частини А4104 Олександру Вовку та зняв із нього електронний браслет.

Про це повідомила кореспондентка hromadske із зали суду.

Олександр Вовк у ніч трагедії був старшим льотної зміни та, за версією слідства, мав контролювати виконання навчальних польотів.

«Він того вечора мав контролювати дотримання польотів усім особовим складом, який залучався. Це як група керівництва та забезпечення польотами, медичний персонал, усі льотні екіпажі. Не проконтролював, що в сукупності з іншими факторами призвело до катастрофи», — розповів нам слідчий у справі Іван Пузиревський.

Відповідно, слідство просило залишити покладені на нього обов’язки разом з електронним браслетом. Слідчі наголошували на ризиках утечі підозрюваного, ухиленні від слідства, тиску на інших фігурантів, зокрема курсанта, який вижив.

Сам Вовк просив зняти з нього браслет, вказуючи, що це унеможливлює виконання бойових польотів та навчання курсантів, а згодом може призвести до позбавлення його надбавок.

«Як особа керівного складу, я також маю виконувати перевірки з усіма льотчиками. Прошу зауважити, що в нас три сотні льотчиків в Україні. До цього я виконував бойові завдання із захисту нашої країни», — пояснив Вовк.

Напередодні суд звільнив з-під варти командира польотів Олександра Жука, який, за даними слідства, безпосередньо контактував із курсантами у вечір трагедії, але нібито проігнорував повідомлення про несправність лівого двигуна. А втім, сам Жук не визнає себе винуватим і наголошує на некоректному повідомленні від екіпажу.

Підозрюваний керівник польотів Олександр Жук у Печерському суді Києва, 22 грудня 2020 рокуВікторія Рощина/hromadske

Окрім цього, під цілодобовим домашнім арештом суд залишив Романа Куценка — заступника командира військової частини з льотної підготовки, який складав таблицю польотів.

«[Льотна підготовка] надалі була виконана з порушеннями, її виконання в сукупності з іншими факторами призвело до катастрофи», — сказав слідчий Іван Пузиревський.

Підозрюваний заступник командира військової частини А4104 з льотної підготовки Роман Куценко в Печерському районниму суді Києва, 27 серпня 2021 рокуВікторія Рощина/hromadske

Зазначимо, що Куценко коментувати підозру нам відмовився. Загалом у справі вже шість підозрюваних:

  • командувач повітряних сил Збройних сил України Сергій Дроздов;
  • колишній командир військової частини А-4104 В'ячеслав Глазунов;
  • керівник польотів Олександр Жук;
  • заступник командира військової частини А4104 Олександр Вовк;
  • заступник командира військової частини з льотної підготовки Роман Куценко;
  • депутат обласної ради, який на час катастрофи виконував обов’язки начальника Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Олександр Турінський.

В’ячеслав Глазунов, Олександр Турінський наразі перебувають під домашнім арештом. Сергій Дроздов — без запобіжного заходу. Їх підозрюють у незабезпеченні безпеки польотів, порушенні правил підготовки та проведення польотів, а також недбалому ставленні до військової служби (Санкція статті передбачає позбавлення волі на строк від 5 до 15 роківст. 416, Санкція статті передбачає позбавлення волі на строк від 5 до 7 роківч. 3 ст. 425 Кримінального кодексу).

Що ще відомо про цю справу?

У травні ДБР завершило досудове розслідування, зараз триває ознайомлення з матеріалами справи. Водночас слідчі наголошують на зловживанні сторони захисту з термінами. Тому вони звернулися до суду з проханням обмежити час на ознайомлення.

Однією з головних причин трагедії слідство називає навчальні польоти, які здійснювалися конвеєром.

Детальніше про це читайте в матеріалі: «Польоти «конвеєром». У чому звинувачують підозрюваних у катастрофі з харківськими курсантами».

Більше про катастрофу

Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє.

Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) лікувався у Харківському військовому шпиталі, він отримав незначні травми.