Багатомільйонний штраф для «Нової пошти» вирішили скасувати: регулятор припустився порушень під час перевірки компанії

Держпродспоживслужба скасувала штраф на понад 325 мільйонів гривень, який призначили для «Нової пошти» за порушення прав споживачів. Під час перевірки роботи поштового оператора регулятор припустився низки порушень.

Про це повідомила голова Держспоживслужби Владислава Магалецька.

Посадовиця розповіла, що під час формування суми штрафу регулятор не врахував принцип пропорційності порушення і покарання.

«За підсумками перевірки штрафи рекомендовано (формулювання згідно норми закону) скасувати. Впевнена, що так і станеться», — написала Магалецька.

Також очільниця Держпродспоживслужби наголосила, що регулятор зробив серйозні висновки: зокрема, Держпродспоживслужба тепер хоче законодавчо унеможливити винесення окремими чиновниками неадекватних штрафів на свій власний розсуд.

Вона також наголосила, що висновки зробили не тільки в Держпродспоживслужбі: «Важливо, що "Нова пошта" після цієї історії запустила кампанію щодо змін і покращення сервісу на основі відгуків споживачів».

Зазначимо, що ще до закінчення роботи комісії з перевірки регіонального відділення Держпродспоживслужби Магалецька анонсувала, що штраф для «Нової пошти» скасують.

Що передувало?

У четвер, 8 липня, стало відомо, що Держпродспоживслужба Харківської області оштрафувала «Нову пошту» на понад 325 мільйонів гривень. Причина штрафу — у нібито численних зверненнях громадян щодо неякісного обслуговування та порушення їхніх прав під час користування послугами у відділеннях пошти на Харківщині.

Компанія з цим не погодилась і заявила, що звернулася до суду. Там назвали штраф необґрунтовано великим, а дії регулятора розцінили як «маніпуляцію державою своїх повноважень».

Окрім суду, компанія надіслала офіційну скаргу до Держпродспоживслужби на неправомірні дії співробітників харківського підрозділу, а також звернулася до омбудсмена та міжнародних правозахисних організацій.

Також у «Новій пошті» заявили, що приводом для перевірки регулятора стала тільки одна скарга клієнта, а не багато, як запевняють у Держпродспоживслужбі. Кажуть, що йдеться про пошкодження посилки на 500 гривень.