Штрафу для «Нової пошти» на понад 300 млн грн не буде. Глава Держпродспоживслужби пояснила, що з ним не так

Штраф для «Нової пошти» на понад 325 мільйонів гривень за порушення прав споживачів буде скасований. Голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів і захисту споживачів Владислава Магалецька заявила, що він «неадекватний порушенню».

Про це вона написала у Facebook.

Магалецька зазначила, що проводила внутрішнє розслідування щодо ситуації з «Новою поштою», ознайомилася з відеофіксацією та консультувалася з юристами: «Розібрала ситуацію, як то кажуть, на молекули».

Так, за словами глави відомства, такого штрафу для компанії не буде, бо він «неадекватний порушенню». Наразі юристи готують відповідне рішення.

З цим погоджуються у Мінекономіки: кажуть, застосування максимальних санкцій щодо «Нової пошти» порушує принцип пропорційності порушення і покарання.

«Міністерство засуджує такий підхід до розрахунку штрафів, оскільки він є суб’єктивним та вважає його неприпустимим [...] Регулюючі державні органи повинні захищати права споживачів, але штраф повинен бути пропорційним порушенню. Впевнені, що такі дії не сприятимуть розвитку приватного бізнесу в Україні та поліпшенню її інвестиційної привабливості», ㅡ йдеться у заяві Мінекономіки.

Глава Держпродспоживслужби зазначила, що особисто зустрінеться з представниками «Новою пошти» та бізнес-спільноти, а з «винуватцями» скандалу в Харківській області будуть розбиратися.

«Необхідно терміново міняти законодавство. Інакше такі випадки можуть повторитися через виконавців на місцях», ㅡ пише Магалецька.

У Мінекономіки додали, що вже розробили законопроєкт, який передбачає встановлення фіксованої суми штрафів для усунення суб’єктивної складової при їх визначенні.

Що передувало?

У четвер, 8 липня, стало відомо, що Держпродспоживслужба Харківської області оштрафувала «Нову пошту» на понад 325 мільйонів гривень. Причина штрафу — у нібито численних зверненнях громадян щодо неякісного обслуговування та порушення їхніх прав під час користування послугами у відділеннях пошти на Харківщині.

Компанія з цим не погодилась і заявила, що звернулася до суду. Там назвали штраф необґрунтовано великим, а дії регулятора розцінили як «маніпуляцію державою своїх повноважень».

Окрім суду, компанія надіслала офіційну скаргу до Держпродспоживслужби на неправомірні дії співробітників харківського підрозділу, а також звернулася до омбудсмена та міжнародних правозахисних організацій.

Також у «Новій пошті» заявили, що приводом для перевірки регулятора стала тільки одна скарга клієнта, а не багато, як запевняють у Держпродспоживслужбі. Кажуть, що йдеться про пошкодження посилки на 500 гривень.