BMW показав своє перше авто, виготовлене з перероблюваних матеріалів. Його теж можна повністю переробити
Концерн BMW презентував електрокар i Vision Circular — авто, яке виготовлене з повністю перероблюваних матеріалів. Виробник стверджує, що кожну деталь автомобіля можна зняти й замінити новою.
Про це повідомляє DPA.
Електрокар був представлений у межах автомобільної виставки в німецькому місті Мюнхен у понеділок, 6 вересня. Корпус i Vision Circular складається з нефарбованої сталі й алюмінію — навіть фірмовий логотип нанесений за допомогою лазера.
Що стосується салону, він так само містить лише перероблювані матеріали (які саме, не уточнюється, але шкіри, фарби чи хрому там немає). Як запевняє провідний дизайнер BMW Адріан ван Гойдонк, немає в електрокарі й композитних матеріалів.
Водночас в i Vision Circular відсутні й дзеркала заднього виду — натомість уся важлива інформація щодо руху має проєктуватися на лобове скло, кажуть у BMW.
Ван Гойдонк додає, що деталі i Vision Circular з’єднуються лише за допомогою гвинтів і шпунтів, а отже, електрокар можна легко розібрати й замінити будь-яку його частину. Це також вписується в концепцію перероблюваності нового авто.
BMW поки що позиціонує i Vision Circular як машину майбутнього, серійне виробництво якої може налагодитися приблизно до 2040 року. А ще це «спосіб мислення, з яким ми розроблятимемо електрокари нового класу», додає очільник концерну Олівер Ципс.
Йдеться про оголошені BMW плани запустити цілу лінійку електричних авто до 2025 року. Ципс хоче, щоб концерн став «найбільш екологічно збалансованим автовиробником у світі».
Як зазначає DPA, наразі BMW використовує менш як 30% перероблюваних матеріалів у виробництві, але планує збільшити цей показник до 50%. Концерн стверджує, що йдеться не лише про турботу через довкілля, адже перероблювані матеріали дешевші.
Це не перша заява BMW, пов'язана з покращенням екологічності політики концерну: раніше там заявляли, що заводи в Китаї мають досягнути вуглецевої нейтральності до кінця 2021 року.
Аналогічні заяви можна почути й від інших автовиробників: так, японська корпорація Toyota хоче, щоб усі її підприємства досягнули вуглецевої нейтральності до 2035 року. А Ford прагне, щоб усі його заводи були оснащені відновлювальними джерелами енергії до 2035 року.
Аналітична компанія BloombergNEF прогнозує, що вартість виробництва електроавтомобілів до 2027 року може стати меншою, ніж ціна автівок, що їздять на паливі. А посилення законодавства щодо шкідливих викидів може забезпечити панівне становище електрокарів на ринку вже до 2050-х років.