Bolt таки домовився зі столичною владою: електросамокати працюватимуть у тестовому режимі
Компанія Bolt домовилася з Київською міською державною адміністрацією про умови використання «мікротранспорту», серед якого — електросамокати.
Про це повідомляє пресслужба КМДА.
До кінця жовтня-листопада 2020 року електросамокатами будуть користуватися у тестовому режимі.
Також міська влада спільно з Bolt має створити робочу групу, щоб обговорити та напрацювати пропозиції законодавчого врегулювання цього транспорту на рівні міста та держави. До обговорення залучать поліцію, народних депутатів та представників бізнесу.
Там кажуть, що треба зробити водіїв електросамокатів та інших видів «мікротранспорту» повноцінними учасниками дорожнього руху з конкретними правами та обов’язками.
Що Кличко хоче від депутатів?
Раніше Кличко казав, що такий вид транспорту як електросамокати не врегульований чинним законодавством, тому він просить народних депутатів на одному з найближчих засідань змінити законодавство про дорожній рух.
Мер просить народних обранців визначити: як, де і за якими правилами можуть їздити електросамокати в містах.
Кличко наголосив, що діяльність компаній у наданні послуг з прокату має бути узгоджена з містом, бо пункти прокату (чи місця, де можна взяти або залишити електросамокат) розташовані на території міста.
Мер також закликав компанію Bolt працювати виключно в правовому полі й усвідомлюючи відповідальність за законність і безпеку послуг.
Що з електросамокатами в законодавстві?
А нічого. На відміну від велосипедистів, права та обов'язки тих, хто їздить по місту на електросамокатах чи гіробордах, просто не передбачені законом. З правової точки зору, вони не є учасниками дорожнього руху, попри те, що деякі з подібних пристроїв розвивають швидкість у понад 50 км на годину.
4 вересня Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт про посилення контролю за легким електротранспортом, велосипедистами та пішоходами. Має з'явитися нова категорія учасників дорожнього руху — користувачі персонального легкого електротранспорту. Це стосується електросамокатів, сегвеїв, гіробордів, гіроскутерів тощо.
На такому транспорті дозволять їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а у разі їх відсутності — по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю. Під час руху в темну пору доби потрібно мати увімкнений ліхтар та виділити себе за допомогою світловідбивних елементів.
Власникам електротранспорту заборонять:
- перевозити пасажирів, крім випадків, коли це прямо передбачено конструктивним рішенням виробника,
- користуватися під час руху телефоном, тримаючи його в руці,
- керувати транспортом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння.
А яка відповідальність за порушення?
До ч. 2 ст. 127 Кодексу про адмінправопорушення, де йдеться про порушення правил велосипедистами, додадуть користувачів легкого електротранспорту. Зараз ця стаття передбачає штраф у 5 неоподаткованих мінімумів або 85 грн.