Міський голова Києва Віталій Кличко закликав Верховну Раду внести зміни до законодавства та врегулювати правила використання електросамокатів як виду транспорту.

Таку необхідність міський голова пояснює запуском у столиці компанією Bolt сервісу прокату, який він вважає незаконним.

Трохи контексту: 7 серпня Bolt анонсувала запуск у Києві сервісу прокату електросамокатів, однак вже наступного дня мер Києва Віталій Кличко заявив, що компанія не погоджувала це з міською владою, і пригрозив прибрати «самовільно розміщені пункти з електросамокатами».

У відповідь на це у Bolt заявили, що столична влада і мер Віталій Кличко зокрема не мають підстав вимагати погодження з ними сервісу прокату електросамокатів.

Що Кличко хоче від депутатів?

Кличко каже, що такий вид транспорту як електросамокати не врегульований чинним законодавством, тому він просить народних депутатів на одному з найближчих засідань змінити законодавство про дорожній рух.

Мер просить народних обранців визначити: як, де і за якими правилами можуть їздити електросамокати в містах. Виникають, як каже Кличко, такі питання:

  • де саме мають їздити такі засоби пересування — дорогами, тротуарами, велосипедними доріжками;
  • за якими правилами щодо швидкості та світлових позначень можна їздити;
  • з якого віку дозволено користуватись таким транспортом.

«Адже йдеться про безпеку руху, про здоров'я і життя всіх його учасників — тих, хто на самокатах, автомобілістів, велосипедистів, мотоциклістів, пішоходів. Дати відповіді й врегулювати всі ці питання має законодавство України про дорожній рух», — додав мер.

Кличко наголосив, що діяльність компаній у наданні послуг з прокату має бути узгоджена з містом, бо пункти прокату (чи місця, де можна взяти або залишити електросамокат) розташовані на території міста.

«Не може будь-хто прийти й просто за бажанням надавати послуги, за які не несе жодної відповідальності. Про який порядок і правопорядок можна говорити в такій ситуації? Чому одні повинні працювати за правилами, а інші — ні?», — пояснив свою позицію Кличко.

Мер також закликав компанію Bolt працювати виключно в правовому полі й усвідомлюючи відповідальність за законність і безпеку послуг.

Кличко додав, що розуміє необхідність розвитку міста та бізнесу, зокрема того, що пропонує послуги екологічного транспорту. Водночас він наголосив, що робота всіх підприємств і всіх підприємців має бути «цивілізованою і законною, тим більше, коли йдеться про безпеку, здоров’я і життя людей».

Що з електросамокатами в законодавстві

А нічого. На відміну від велосипедистів, права та обов'язки тих, хто їздить по місту на електросамокатах чи гіробордах, просто не передбачені законом. З правової точки зору, вони не є учасниками дорожнього руху, попри те, що деякі з подібних пристроїв розвивають швидкість понад 50 км на годину.

Зараз у Верховній Раді зареєстровані два проєкти закону, які покликані легалізувати користувачів легкого електротранспорту в Україні: один — від фракції «Голос», інший — від «Слуги Народу». Однак зараз парламент на канікулах, і ухвалити такий закон можуть не раніше вересня або у випадку позачергового засідання.

Поділитись: