Спір Кличка з Bolt можуть вирішити депутати: мер закликав парламент врегулювати їзду містами на електросамокатах
Міський голова Києва Віталій Кличко закликав Верховну Раду внести зміни до законодавства та врегулювати правила використання електросамокатів як виду транспорту.
Таку необхідність міський голова пояснює запуском у столиці компанією Bolt сервісу прокату, який він вважає незаконним.
Трохи контексту: 7 серпня Bolt анонсувала запуск у Києві сервісу прокату електросамокатів, однак вже наступного дня мер Києва Віталій Кличко заявив, що компанія не погоджувала це з міською владою, і пригрозив прибрати «самовільно розміщені пункти з електросамокатами».
У відповідь на це у Bolt заявили, що столична влада і мер Віталій Кличко зокрема не мають підстав вимагати погодження з ними сервісу прокату електросамокатів.
Що Кличко хоче від депутатів?
Кличко каже, що такий вид транспорту як електросамокати не врегульований чинним законодавством, тому він просить народних депутатів на одному з найближчих засідань змінити законодавство про дорожній рух.
Мер просить народних обранців визначити: як, де і за якими правилами можуть їздити електросамокати в містах. Виникають, як каже Кличко, такі питання:
- де саме мають їздити такі засоби пересування — дорогами, тротуарами, велосипедними доріжками;
- за якими правилами щодо швидкості та світлових позначень можна їздити;
- з якого віку дозволено користуватись таким транспортом.
«Адже йдеться про безпеку руху, про здоров'я і життя всіх його учасників — тих, хто на самокатах, автомобілістів, велосипедистів, мотоциклістів, пішоходів. Дати відповіді й врегулювати всі ці питання має законодавство України про дорожній рух», — додав мер.
Кличко наголосив, що діяльність компаній у наданні послуг з прокату має бути узгоджена з містом, бо пункти прокату (чи місця, де можна взяти або залишити електросамокат) розташовані на території міста.
«Не може будь-хто прийти й просто за бажанням надавати послуги, за які не несе жодної відповідальності. Про який порядок і правопорядок можна говорити в такій ситуації? Чому одні повинні працювати за правилами, а інші — ні?», — пояснив свою позицію Кличко.
Мер також закликав компанію Bolt працювати виключно в правовому полі й усвідомлюючи відповідальність за законність і безпеку послуг.
Кличко додав, що розуміє необхідність розвитку міста та бізнесу, зокрема того, що пропонує послуги екологічного транспорту. Водночас він наголосив, що робота всіх підприємств і всіх підприємців має бути «цивілізованою і законною, тим більше, коли йдеться про безпеку, здоров’я і життя людей».
Що з електросамокатами в законодавстві
А нічого. На відміну від велосипедистів, права та обов'язки тих, хто їздить по місту на електросамокатах чи гіробордах, просто не передбачені законом. З правової точки зору, вони не є учасниками дорожнього руху, попри те, що деякі з подібних пристроїв розвивають швидкість понад 50 км на годину.
Зараз у Верховній Раді зареєстровані два проєкти закону, які покликані легалізувати користувачів легкого електротранспорту в Україні: один — від фракції «Голос», інший — від «Слуги Народу». Однак зараз парламент на канікулах, і ухвалити такий закон можуть не раніше вересня або у випадку позачергового засідання.
- Поділитися: