Держбюро розслідувань назвало основну причину аварії Ан-26 під Чугуєвом і заявило, що вина шістьох підозрюваних доведена

Державне бюро розслідувань оголосило про завершення розслідування аварії літака Ан—26 під Чугуєвом Харківської області у вересні 2020 року, внаслідок якої загинули 26 людей. Слідчі ДБР вважають, що вина шістьох підозрюваних у справі доведена.

Про це на брифінгу 13 травня заявив начальник слідчого відділу Держбюро розслідувань Вадим Приймачок.

За його словами, «найбільш основною причиною трагедії» є незаконне надання керівником польотів на аеродромі «Чугуїв» дозволів на польоти Ан-26 конвеєрним способом — тобто літак злітав після заходу на посадку без остаточної посадки.

«Оскільки зліт відбувався конвеєром, вказана поломка не змогла бути виявлена екіпажем своєчасно, а була виявлена на етапі зльоту за швидкості, яка вже не дозволяла здійснити посадку, оскільки в даному випадку могли бути непередбачувані наслідки», — сказав Приймачок.

Серед інших причин аварії Ан-26 — незаконне допущення до польотів курсантів без належної підготовки, незаконний дозвіл на польоти в нічний час без необхідної кваліфікації командира екіпажу, а також допуск польотів із більшою кількістю людей на борту, ніж передбачалося.

Основні причини аварії Ан-26 за версією слідстваДержавне бюро розслідувань

У ДБР вважають, що підозрювані своїми діями хотіли зекономити час і паливо для навчальних польотів. «Однак ніяким чином не можна співставити зекономлені хвилини та літри палива із втраченими життями 26 людей», — сказав Приймачок на брифінгу.

Він також вважає, що слідчі ДБР підтвердили причетність підозрюваних у справі до трагедії: «Ми вважаємо, що кожен із них повинен бути притягнутий до відповідальності — кожен у міру своєї вини».

Що відомо про катастрофу?

Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє.

Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) лікувався у Харківському військовому шпиталі, він отримав незначні травми.

5 травня Офіс генерального прокурора повідомив про завершення досудового розслідування у справі. Загалом у ній шість підозрюваних: командувач Повітряних сил ЗСУСергій Дроздов, колишній командир військової частини А4104, що в ЧугуєвіВ'ячеслав Глазунов та двоє його заступників (один із них відповідав за льотну підготовку), екскерівник управління польотами на аеродромі «Чугуїв» та колишній в.о. начальника Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана КожедубаОлександр Турінський.

Їх підозрюють у незабезпеченні безпеки польотів, порушенні правил підготовки та проведення польотів, а також недбалому ставленні до військової служби (ст. 416, ч. 3 ст. 425 Кримінального кодексу України). 3 травня суд відправив двох заступників Глазунова, а також Турінського під нічний домашній арешт.