Ever Given ㅡ «у неволі». Влада Єгипту заарештувала судно, поки його власники не заплатять майже $1 млрд компенсації
Влада Єгипту заявила, що не випустить гігантський контейнеровоз Ever Given, поки його власники не виплатять майже мільярд доларів компенсації за хаос, який спричинило судно. 23 березня воно застрягло боком посеред Суецького каналу, майже на тиждень зупинивши рух одним з найжвавіших торговельних шляхів у світі.
Про це пише Business Insider.
Так, генерал-лейтенант Усама Рабі, який очолює Управління Суецького каналу, заявив, що контейнеровоз буде залишатися на місці до завершення розслідування та виплати компенсації.
Майже мільярд доларів, які вимагає влада Єгипту, мають покрити витрати на обладнання та техніку, яку використовували для очищення каналу, та виплати працівникам. Окрім того, ці гроші підуть на відшкодування втрат, які спричинило майже тижневе блокування Суецького каналу.
Як саме посадовці розрахували суму компенсації, Рабі не зазначив. Наприклад, за даними лондонської фінансової фірми Refinitiv, Єгипет втратив всього близько 95 мільйонів доларів транзитних зборів через блокування.
Також незрозуміло, хто саме має виплачувати компенсацію. Японська компанія Shoei Kisen Kaisha Ltd, якій належить судно, каже, що не отримувала офіційних запитів від Єгипту. А компанія Evergreen Marine Corp., яка обслуговує судно Ever Given, каже, що не несе відповідальності за затримку вантажів, оскільки це «покриває страховка».
Генеральний секретар-скарбник Національної спілки моряків в Індії, Абдулгані Серанг, порівняв вимогу про мільярд доларів компенсації з викупом та заявив, що не варто втягувати у цю ситуацію екіпаж Ever Given, який перебуває на борту, поки судно стоїть на якорі. Наразі там перебувають 25 індійських моряків. Серанг зазначив, що наразі екіпаж продовжує свою роботу і немає причини турбуватися про їхні запаси, включаючи заробітну плату.
Наразі відомо, що на початку квітня японська компанія-власник Ever Given подала позов про general average ㅡ витрати через порятунок судна або вантажу на ньому. Такі збитки розподіляються між сторонами, які беруть участь у роботі судна. Тобто ризики того, що з судном щось станеться, розподіляються на всіх учасників замовлення доставки вантажу судном. Так, у позові, який подала Shoei Kisen Kaisha Ltd, зазначені компанія Evergreen та ще 15 інших відповідачів.
Що сталося?
Надвеликий контейнеровоз Ever Given зранку 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах.
Власник судна повідомив, що Ever Given потрапило на мілину через порив вітру. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Керівництво Суецького каналу не виключає, що до інциденту призвели технічні чи людські помилки.
Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.
Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.