Епопея із Суецьким каналом нарешті завершилася. Усі 422 кораблі, що там застрягли на час простою, пройшли через канал

Кораблі проходять Суецьким каналом, 29 березня 2021 року
Кораблі проходять Суецьким каналом, 29 березня 2021 рокуУправління Суецького каналу / Facebook

Станом на 3 квітня через Суецький канал пройшли всі 422 кораблі, які не змогли цього зробити раніше через те, що контейнеровоз Ever Given сів на мілину й заблокував рух. Тепер рух через канал остаточно повернувся до норми.

Про це заявили в єгипетському Управлінні з питань Суецького каналу.

Зокрема, в суботу, 3 квітня, каналом в обох напрямках пройшли 85 кораблів, із яких 61 чекав на прохід від початку простою. Загальна тоннажність усіх кораблів, що пройшли Суецьким каналом, становить 4,2 мільйона тонн.

В Управлінні зазначають, що з моменту аварії контейнеровоза Ever Given, яка сталася 23 березня, проходу через канал очікували 422 кораблі загальною тоннажністю 26 мільйонів тонн.

Влада Єгипту, в юрисдикції якої перебуває Суецький канал, раніше оголосила про розслідування інциденту. Його попередні результати, які очікуються на початку квітня, можуть вказати на відповідального за блокування каналу. Очікується, що в нього вимагатимуть компенсації як Єгипет, так і перевізники за вимушений простій.

Раніше Управління Суецького каналу оцінило збитки через вимушений простій у понад мільярд доларів. Ця попередня сума охоплює вартість роботи буксирів та днопоглиблювальних кораблів, які намагалися зрушити застряглий контейнеровоз Ever Given із місця.

Що сталося?

Надвеликий контейнеровоз Ever Given зранку 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах.

Власник судна повідомив, що Ever Given потрапило на мілину через порив вітру. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Керівництво Суецького каналу не виключає, що до інциденту призвели технічні чи людські помилки.

Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість рухатися більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.

Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.